واکنش استولتنبرگ به بیانیه مشترک روسیه با چین-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

واکنش استولتنبرگ به بیانیه مشترک روسیه با چین

دبیر کل ناتو استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در خاک بلاروس را مغایر با بیانیه مشترک مسکو و پکن دانست.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 05
کد خبر: ۱۷۸۵۵۱

به گزارش راهبرد معاصر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای دفاع از بلاروس، تنها متحد اروپایی خود در جنگ اوکراین، هفته گذشته از استقرار تسلیحات هسته‌ای استراتژیک در خاک این کشور خبر داد. اقدامی که با انتقادات گسترده کشور‌های غربی همراه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (چهارشنبه) مدعی شد استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در خاک بلاروس نشان داد که بیانیه مشترک چین – روسیه وعده‌ای توخالی بوده است.

استولتنبرگ در کنفرانس خبری خود گفت: اعلام پوتین برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در بلاروس تنها چند روز پس از بیانیه مشترک پکن و مسکو انجام شد که در آن دو کشور وعده داده بودند از استقرار تسلیحات هسته‌ای در خارج از مرز‌های خود اجتناب کنند. با این حال، اقدام جدید روسیه برای این کار نشان داد وعده آن‌ها توخالی بوده است.

او مدعی شد: بر این باورم نمی‌توان به وعده‌ها و سخنان روسیه اطمینان داشت و ما نیازمند آن هستیم که زین پس از نزدیک به آنچه مسکو انجام می‌دهد توجه کنیم (نه سخنان آنها).

این مقام ارشد ناتو تصریح کرد: ما شاهد آن هستیم که روسیه در حال وابستگی بیشتر و بیشتر به چین است که بخشی از آن به دلیل تحریم‌های بین المللی است که علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین وضع شده است. اکنون تجارت با چین برای روسیه بسیار اهمیت یافته است.

استولتنبرگ در پایان کنفرانس خبری خود با انتقاد از آنچه سرکوب آزادی بیان در روسیه خواند، از مسکو خواست ایوان گریشکوویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال را که سه شنبه هفته گذشته بازداشت شده بود آزاد کند./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده