لاپید: ارتش اسرائیل با نتانیاهو به پایان راه خود رسیده است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

لاپید: ارتش اسرائیل با نتانیاهو به پایان راه خود رسیده است

به اعتقاد نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم در سایه سیاست‌ها و قوانین تصویب شده توسط کابینه نتانیاهو، به پایان راه خود نزدیک رسیده است.
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۱ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 18
کد خبر: ۱۸۰۲۲۴

به گزارش راهبرد معاصر یائیر لاپید نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که هم‌اکنون رهبری مخالفان کابینه در کنست را به عهده دارد، امروز دوشنبه اعلام کرد، طرح قانون جدید خدمت نظامی در ارتش (رژیم صهیونیستی) ارتش اسرائیل را به سوی محاق پیش می‌برد.

روزنامه یدیعوت احارانوت به نقل از لاپید نوشت، طرح قانون جدید خدمت سربازی که در آن سن معافیت از خدمت الزامی در ارتش برای جامعه دینداران (حریدیم) در مقابل پرداخت کارانه مالی به نظامیان شاغل کاهش پیدا می‌کند.

لاپید به این رسانه عبری زبان گفت: این طرح جدید که از سوی کابینه نتانیاهو پیشنهاد شده است به معنای پایانی برای ارتش اسرائیل است.

او افزود: فقط فرزندان ما قرار است به ارتش ملحق شوند، فقط آنها هستند که باید سه سال از عمر خود را در ارتش بگذرانند و جان خود در این رابطه به خطر بیاندازند.

او این قانون را یک تسلیم شدن بی قید و شرط در مقابل شرایط فرار از خدمت سربازی و چشم پوشی از ارزش‌‌هایی دانست که اسرائیل بر پایه آن شکل گرفته است.

گفتنی است این طرح به پیشنهاد وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و نیز وزیر جنگ این رژیم پیشنهاد شده است و در چارچوب آن به پیشنهاد وزیر دارایی پیروان جریان حریدی از سن 21 سالگی و به پیشنهاد وزیر جنگ از سن 23 سالگی از انجام خدمت نظام معاف می‌شوند، این در حالی است که این سن در حال حاضر 26 سال است.

به گفته کارشناسان با توجه به این که پیروان مذهب حریدی تا اواسط بیست سالگی به فراگیری آموزش‌های دینی می‌پردازند، مسئله پیوستن آنها به ارتش رژیم صهیونیستی بعد از سن 23 سالگی اتفاق می افتد و به این معنی است که آنها دیگر عملا خدمت سربازی را انجام نخواهند داد./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده