اوپک: نیجریه در ماه مارس بزرگترین تولیدکننده نفت آفریقا بود-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اوپک: نیجریه در ماه مارس بزرگترین تولیدکننده نفت آفریقا بود

اوپک در گزارشی نیجریه را با تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز، به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت آفریقا در ماه مارس معرفی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 29
کد خبر: ۱۸۱۶۰۵

به گزارش راهبرد معاصر،  سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در گزارشی نیجریه را با تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز، به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت آفریقا در ماه مارس معرفی کرد و این در حالی است که مقامات این کشور از کاهش تولید خبر داده اند.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از این گزارش سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد در ماه مارس نیجریه بزرگترین تولید کننده نفت آفریقا بود و پس از آن الجزایر، آنگولا و کنگو در رده‌های بعدی قرار داشتند.

 

بر اساس داده‌های اوپک، نیجریه در ماه گذشته میلادی روزانه یک میلیون و ۲۶۸ هزار بشکه نفت خام تولید کرد. الجزایر، آنگولا و کنگو نیز به ترتیب یک میلیون و ۱۰ هزار، ۹۷۲ هزار و ۲۷۰ هزار بشکه در روز تولید کردند. پس از این کشورها، تولید نفت روزانه گابن ۲۰۰ هزار بشکه و گینه استوایی ۵۰ هزار بشکه ثبت شد.

 

اوپک در گزارش خود یادآور شد که تولید نفت روزانه نیجریه در ماه فوریه یک میلیون و ۳۰۶ هزار بشکه در روز بود.

 

به نوشته این روزنامه، با این حال، کمیسیون تنظیم مقررات نفت نیجریه (NUPRC) گزارش داده بود که تولید نفت این کشور در ماه مارس در پایین‌ترین سطح از ابتدای سال کنونی بوده است.

 

گاردین نوشت در ماه مارس، نیجریه نتوانست در سال ۲۰۲۳ به سهمیه روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای تعیین شده از سوی اوپک و همچنین معیار بودجه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خود دست یابد. کاهش سرمایه گذاری ها، خطرات امنیتی و خرابکاری در خط تولید، از جمله علل عدم تحقق این اهداف بود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده