قطعنامه نمایندگان آمریکا برای استمرار حمایت از رژیم اشغالگر مقابل ایران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

قطعنامه نمایندگان آمریکا برای استمرار حمایت از رژیم اشغالگر مقابل ایران

تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه آمریکا خواستار تنظیم قطعنامه‌ای شدند که به ادعای آنان از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۳۸۷

به گزارش راهبرد معاصر. رندی وبر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوری خواه به همراه گروهی از نمایندگان کنگره پیش نویس قطعنامه‌ای را به کنگره ارائه کردند که به لزوم ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی در منطقه و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید دارد.

 

به گزارش اسپوتنیک، به ادعای تنظیم کنندگان پیش‌نویس این قطعنامه، مقامات ایرانی، رژیم صهیونیستی و آمریکا را تهدید کرده، از حزب‌الله و جنبش حماس که از سرزمین‌های لبنان و سوریه به جنایت رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهند، حمایت می‌کنند و همچنین طبق گزارش‌های سازمان ملل در ژانویه ۲۰۲۳، اورانیوم غنی شده کافی برای تولید چندین سلاح هسته‌ای را نیز در اختیار دارند.

 

نمایندگان آمریکایی در این سند مدعی شدند: اگر جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، اسرائیل، آمریکا و کل جهان در معرض خطر حمله هسته‌ای بی‌دلیل و افزایش بی‌ثباتی جهانی قرار خواهند گرفت.

 

به نظر آنها، مجلس نمایندگان باید قطعنامه‌ای را تصویب کند که در آن آمریکا و جامعه بین‌الملل باید اطمینان حاصل کنند که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه سلاح هسته‌ای ایجاد یا به دست نمی‌آورد.

 

پیش از این میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین تاکید کرد که بن بست مذاکرات در وین برای احیای برجام می‌تواند به تشدید کنترل نشده مناقشات منجر شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده