سرنگونی 2 موشک بالستیک اوکراین بر فراز کریمه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سرنگونی 2 موشک بالستیک اوکراین بر فراز کریمه

«اولگ کریوچکوف» مشاور «سرگئی آکسیونوف» رئیس شبه‌جزیره کریمه شنبه (ششم مه) در به‌روزرسانی اطلاعاتی گفت سامانه‌های دفاع هوایی روسیه دو موشک بالستیک شلیک شده توسط سامانه موشکی عملیاتی-تاکتیکی گروم-۲ (Grom-۲) را بر فراز کریمه ساقط کردند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 06
کد خبر: ۱۸۲۸۰۹

به گزارش راهبرد معاصر به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از او آکسیونونف در تلگرام اعلام کرده بود سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک موشک از این نوع را برفراز کریمه سرنگون کردند. وی افزود این تقابل خسارت جانی و مالی نداشته است.

امروز شنبه (ششم مه) نیروی هوایی اوکراین در ادعایی عجیب گفت موشک هایپرسونیک روسیه را بر فراز کی‌یف با استفاده از سامانه دفاعی پاتریوت آمریکا که به تازگی به دست اوکراین رسیده، سرنگون کرده است.

مقامات اوکراینی در حالی این ادعا را مطرح کردند که به باور کارشناسان نظامی، نه سامانه پاتریوت و نه سامانه‌های دیگر مطرح در سطح نظامی قادر به ساقط کردن موشکی مانند کینژال که از نوع هایپرسونیک است، نیستند. به باور کارشناسان این موشک احتمالا دچار نقص فنی شده و سقوط کرده است.

به ادعای این مقام اوکراینی، موشک روسی Kh-۴۷ از یک هواپیمای MiG-۳۱K از خاک روسیه پرتاب شد و با موشک پاتریوت سرنگون شد.

اخیراً «میخائیل رازوُجایف» فرماندار شبه‌جزیره کریمه از حمله پهپادی اوکراین به بندر سواستوپول (بزرگترین شهر منطقه کریمه) و دفع آن خبر داده بود.

شبه‌جزیره کریمه در همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ملحق شد. اوکراین الحاق این منطقه به روسیه را غیرقانونی می‌داند و از زمان شروع عملیات نظامی روسیه در این کشور بارها شبه‌جزیره کریمه را هدف قرار داده که به گفته روس‌ها بیشتر این حملات توسط پدافند هوایی دفع شده است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده