ایران هیچ وقت در امور لبنان دخالت نکرده است-راهبرد معاصر
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی مشخص شد پوتین در گفت‌وگو با مخبر: ایران از این روزهای سخت عبور خواهد کرد فرمانده کل سپاه: رئیسی ایستایی و استراحت را برای خود حرام می‌دانست افتتاحیه مجلس خبرگان فردا برگزار می‌شود ایرانیان عصر امروز به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی تجمع می‌کنند تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه برای پیگیری امورات جاری کشور با دستور مخبر توضیحات سخنگوی دولت درباره اعلام عزای عمومی و برگزاری امتحانات دانش‌آموزان شناسایی هویت تمام شهدا/ نیازی به آزمایش دی‌ان‌اِی نیست کادر پروازی پرواز شهادت+تصاویر واکنش حسین شریعتمداری به شهادت آیت الله رئیسی سردار جلالی: آیت‌الله رئیسی هیچگاه فرصت خدمت به مردم را به عافیت پشت‌میز نشینی ترجیح نداد سرلشکر باقری شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت رئیس مجلس خبرگان رهبری: آیت الله رئیسی نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود احمدی‌نژاد شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت رهبر انقلاب "مخبر" را به عنوان مدیر قوه مجریه منصوب کردند

ایران هیچ وقت در امور لبنان دخالت نکرده است

نماینده پارلمان لبنان ادعای دخالت ایران در امور کشور‌های منطقه را رد و تصریح کرد: هیچ وقت لمس نکردیم که ایران در امور سیاسی گروه‌های مقاومت و حزب‌الله لبنان دخالت کند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 17
کد خبر: ۱۸۴۶۳۹

به گزارش راهبرد معاصر،  سیدحسن فضل‌الله نماینده پارلمان لبنان در دیدار تعدادی از مدیران، سردبیران و فعالان رسانه‌های ایرانی، قدرت و نفوذ و حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را در حال کاهش ارزیابی کرد و گفت: تحولات داخلی رژیم صهیونیستی به خاطر شکست‌های خارجی اسرائیل در لبنان و غزه است. 

وی افزود: صهیونیست‌ها دیگر قدرت تحقق آرمان‌های خود را ندارند و سربازان آنها از خدمت فرار می‌کنند و جرأت جنگ ندارند. 

نماینده پارلمان لبنان با اشاره به عدم حمایت اعراب از مردم فلسطین در گذشته یادآور شد: کشورهای عربی فلسطین را تنها گذاشتند‌ درحالیکه اگر حمایت می‌کردند، فلسطینی‌ها این همه هزینه نمی‌دادند.

 

فضل‌الله، تبادل آتش میان نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر را یادآور شد و ادامه داد: گروه‌های فلسطینی در جنگ اخیر با هم همکاری داشتند و اتاق عملیات مشترک تشکیل دادند و تقسیم نقش کردند. هماهنگی‌ها در سطح بالایی وجود داشت و معادلات جدیدی در حال تثبیت شدن است.

وی توافق ایران و عربستان را در منطقه و جهان تأثیرگذار دانست و با اشاره به طرح آمریکا و اسرائیل در منطقه و‌ جهان اسلام برای معرفی ایران به‌عنوان دشمن اعراب و جا زدن اسرائیل به‌عنوان دوست کشورهای عربی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل دنبال عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل و تشکیل ناتوی عربی بودند اما توافق ایران و عربستان طرح آمریکا و اسرائیل را شکست داد.

نماینده پارلمان لبنان، رژیم صهیونیستی را از اولین کشورهایی دانست که از توافق ایران و عربستان ضرر کردند. 

فضل‌الله تأکید کرد که صهیونیست‌ها از توافق ایران و عربستان ناراحت و مردم کشورهای منطقه از این توافق خوشحال هستند.

وی گفت: دولت لبنان و حزب‌الله لبنان هیچ‌وقت با رژیم صهیونیستی مذاکره مستقیم نداشتند و نخواهند داشت. اجازه نمی‌دهیم کسی مذاکره مستقیم با رژیم صهیونیستی داشته باشد.

نماینده پارلمان لبنان ادعای دخالت ایران در امور کشورهای منطقه را رد و تصریح کرد: هیچ وقت لمس نکردیم که ایران در امور سیاسی گروه‌های مقاومت و حزب‌الله لبنان دخالت کند. هیچ وقت نگفتند که به چه کسی رأی بدهیم یا ندهیم. ایران هیچ وقت چیزی را به لبنان و حزب‌‌الله تحمیل نکرده است./ برنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده