قرارداد ایران با طالبان امضا شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

قرارداد ایران با طالبان امضا شد

معاون زنان و امورخانواده نهاد ریاست جمهوری در خصوص دیدارش با هیأتی از طالبان گفت: در بحث بهداشت قرارداد بسته شده است که تعدادی از خانم‌های برای آموزش بیایند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 19
کد خبر: ۱۸۴۸۴۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ انسیه خزعلی درباره جزئیات دیدارش با هیأتی از طالبان گفت: این گروه که برای کار علمی و مسائل بهداشتی و درمانی آمده بودند، داوطلب بودند که صحبتی درباره با برنامه بانوان‌شان داشته باشند.

 

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: نشستی با این هیأت داشتیم، پیشنهاداتی هم درباره آموزش در بخش‌های بهداشتی که متولی خود وزارت بهداشت بود داده شد و قرار گذاشتند تعدادی از خانم‌ها برای این دوره بیایند و پیشنهاداتی برای آموزش عالی در سطوح مختلف وزارت علوم دادیم.

 

وی ادامه داد: خود هیأت طالبان پیشنهاداتی در مورد بحث همکاری‌های مشاغل، صنایع دستی و کارهایی که بین ایران و این کشور می‌توان انجام داد، داشتند.

 

خزعلی خاطرنشان کرد: این هیات بسیار تشکر کردند از این که مهاجرین افغانی و به خصوص خانم‌های‌شان را چه از نظر بهداشت و چه از نظر آموزشی تحت پوشش قرار دادیم.

 

وی ادامه داد: ما هم خواستار این شدیم که توسعه بیشتری را در بحث زنان داشته باشند و ما بتوانیم با زنان این کشور ارتباط داشته باشیم و ان‌شاالله بتوانیم بحث آموزش را به صورت جدی پیگیری کنیم.

 

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری درباره این‌که برای آموزش زنان در چه مقاطع تحصیلی با هیأت طالبان صحبت شد، گفت: ما بیشتر بحث آموزش دانشگاهی را مطرح کردیم و این که بسیاری از دانشگاه‌های ما این پذیرش را دارند و می‌توانیم تعدادی از دانشجویان آنها را پذیرش کنیم، البته در بحث بهداشت قرارداد هم بسته شده است که تعدادی از خانم‌های برای آموزش بیایند./

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده