حمله سایبری به پایگاه‌های اینترنتی دولت سنگال-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمله سایبری به پایگاه‌های اینترنتی دولت سنگال

دولت سنگال جمعه و شنبه هدف حمله سایبری قرار گرفت که تعداد زیادی از پایگاه‌های اینترنتی رسمی را از دسترس خارج کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 28
کد خبر: ۱۸۶۶۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، این حمله سایبری در فضای تنش‌های شدید در این کشور و در حالی که ۹ ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده است، صورت گرفت.

 

این یکی از نخستین حملات از این دست در سنگال است. اداره تنظیم مقررات مخابرات سنگال ماه اکتبر پارسال (۲۰۲۲) هدف حمله سایبری قرار گرفته بود، اما کارشناسان این حمله را به گروهی از هکر‌ها نسبت داده بودند که شرکت‌ها را برای باج گیری هدف قرار می‌دهند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از داکار، این بار، حساب کاربری میستریوس تیم او @MysteriousTeamO که ادعا می‌کند وابسته به گروه هکر‌های آنونیموس Anonymous (ناشناس) است در شبکه‌های اجتماعی مسئولیت از کار انداختن پایگاه‌های اینترنتی دولت سنگال را برعهده گرفت و خاطر نشان کرد برای نشان دادن «همبستگی» با جنبش اعتراضی کنونی بر ضد ماکی سال، رئیس جمهور این کار را انجام داده است.

 

همزمان، عثمان سونکو، سیاستمدار مخالف که برای دفاع از صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ درگیر زورآزمایی با دولت شده است، به راهپیمایی پرخطر در جنوب کشور که جمعیتی از هواداران جوان پرشور را به خود جلب کرده است، ادامه می‌دهد. این راهپیمایی اغلب با درگیری با نیرو‌های امنیتی همراه است.

 

عبدو کریم فوفانا، سخنگوی دولت، به وجود این حمله را که به صورت از کار انداختن شبکه با فرستادن حجم عظیمی از ترافیک اشباع کننده پهنای باند صورت گرفت، تایید کرد. او در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که سازمان مدیریت این حوزه تیم‌های خود را برای بازگشت به حالت عادی "در اسرع وقت" بسیج کرده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده