رژیم صهیونیستی ۴۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری می‌سازد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رژیم صهیونیستی ۴۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری می‌سازد

رژیم صهیونیستی قصد دارد بر خلاف قوانین بین‌المللی ۴۰۰۰ واحد مسکونی جدید در مناطق اشغالی کرانه باختری احداث کند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 12
کد خبر: ۱۸۸۹۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ رژیم صهیونیستی تصمیم دارد تا فعالیت‌های شهرک‌سازی خود در کرانه باختری را توسعه دهد.

سه مقام آمریکایی و صهیونیستی به پایگاه خبری آکسیوس خبر داده‌اند که کابینه اسرائیل به دولت آمریکا اعلام کرده که قصد دارد طی ماه جاری، طرح ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در شهرک‌های واقع در کرانه باختری اشغالی را اعلام کند.

این پایگاه خبری اضافه کرد: دولت بایدن به شدت با ساخت واحد‌های جدید در شهرک‌های اسرائیلی مخالف بوده و این اقدام را تضعیف کننده چشم انداز راه حل دو دولت برای پایان دادن به درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطینیان می‌داند.

اگر چه بخش عمده‌ای از جامعه جهانی شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را غیرقانونی می‌دانند، اما تا کنون اقدام عملی ملموسی را علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ نکرده‌اند.

یکی از منابع به آکسیوس گفته است که انتظار می‌رود که کابینه اسرائیل ساخت دست کم ۴ هزار واحد مسکونی جدید در چند شهرک واقع در کرانه باختری را اعلام کند.

مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی مدعی هستند که دولت بایدن در حال فشار آوردن به کابینه اسرائیل بوده تا از هرگونه اعلام شهرک‌سازی جدید خودداری کرده یا دست کم تعداد آن را تا جای ممکن کاهش دهد.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز خبرنگار آکسیوس را درباره این موضوع به کابینه اسرائیل ارجاع داد و گفت که آمریکا درباره این موضوع شفاف بوده که پیشبرد شهرک‌سازی، مانعی برای صلح و دستیابی به راه حل دو دولت به شمار می‌آید.

وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از پاسخ به درخواست‌ها در این باره خودداری کرده‌اند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار