آینده مبهم یک پرسپولیسی بدشانس-راهبرد معاصر

آینده مبهم یک پرسپولیسی بدشانس

به‌زودی قرار است وحدت هنانوف تیم جدید خود را انتخاب کند و جدایی او از جمع سرخ‌پوشان پایتخت به نظر قطعی می‌رسد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 17
کد خبر: ۱۹۴۸۶۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه به دنبال جذب سعید عزت‌اللهی و یک مهاجم تمام‌کننده خارجی است. مدیران باشگاه مطابق خواسته یحیی گل‌محمدی مذاکرات خود را آغاز کرده‌اند اما فعلاً خبری از توافق نیست و رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد. در این میان نکته مهم، تکمیل بودن فهرست بازیکنان بزرگسال پرسپولیس است که باعث شده تا عملاً کادرفنی سرخ‌پوشان پایتخت راهی جز کشیدن خط قرمز روی نام چند بازیکن کم‌کارکرد نداشته باشد.

 

پرسپولیسی‌ها در بازار تابستانه بیش از آنکه بازیکن جذب کرده باشند، بازیکن از فهرست خود خارج کرده‌اند اما با توجه به قوانین جدید نقل‌وانتقالاتی، همچنان فهرست سرخ‌پوشان پایتخت جای خالی ندارد؛ به‌طوری‌که سرخ‌ها در بازار تابستانه با شهاب زاهدی، مسعود ریگی و محمدحسین کنعانی‌زادگان به توافق رسیدند و در نقطه مقابل جدایی شیخ دیاباته، کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی، لیاندرو پریرا، عیسی آل‌کثیر و احمد گوهری قطعی شده است. با وجود این ورود و خروج‌ها، فهرست ۱۹ نفره پرسپولیس تکمیل است و سرخ‌پوشان پایتخت در ازای هر خرید جدید، باید فهرست بزرگسال خود را خالی کنند.

 

محمد عمری در کنار وحدت هنانوف و مهدی عبدی فصل گذشته در فهرست بازیکنان زیر ۲۳ سال و زیر ۲۵ سال پرسپولیس بودند اما حالا با توجه به قوانین جدید، این بازیکنان جزو سهمیه بزرگسال پرسپولیس محسوب می‌شوند. همین مسئله باعث شده تا فهرست بزرگسال پرسپولیس جای خالی نداشته باشد و گفته می‌شود با توجه به تراکم خط دفاعی پرسپولیس و حضور بازیکنانی مانند مرتضی پورعلی‌گنجی، گیورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و فرشاد فرجی، یحیی گل‌محمدی در نظر دارد تا وحدت هنانوف را در فهرست مازاد خود قرار بدهد.

 

حضور مدافع تاجیکستانی در سپاهان و ذوب‌آهن منتفی شد

هنانوف در روزهای گذشته چند نوبت به ساختمان باشگاه پرسپولیس مراجعه کرد اما حضور او در ساختمان این باشگاه بی‌حاصل بود و فعلاً خبری از توافق برای جدایی وحدت هنانوف نیست. مدافع تاجیکستانی همچنان با پرسپولیس قرارداد دارد و همین مسئله باعث شده تا سرخ‌پوشان پایتخت نتوانند به راحتی از کنار نام او بگذرند و باید برای خارج کردن نام وحدت هنانوف از فهرست تیم‌شان، با این مدافع باتجربه به توافق برسند؛ آن‌هم در شرایطی که در روزهای گذشته شایعاتی درباره آینده کاری هنانوف در فوتبال ایران مطرح شده بود.

 

پرسپولیسی‌ها به دنبال آن بودند تا در ازای بخشی از هزینه رضایت‌نامه شهریار مغانلو، وحدت هنانوف را به تیم سپاهان بدهند که این درخواست آن‌ها مورد موافقت مدیران باشگاه اصفهانی قرار نگرفت و در ادامه شایعات در زمینه جذب هنانوف تایید نشد. ذوب‌آهن اصفهان دیگر تیم خواهان وحدت هنانوف بود که بعد از مذاکرات اولیه، طرفین به توافق نرسیدند و با توجه به محدودیت سهمیه جذب بازیکنان لیگ برتری برای تیم سبزپوش، ذوبی‌ها هم از جذب وحدت هنانوف منصرف شدند.

 

رقیب تیکدری‌نژاد از پرسپولیس می‌آید!

وحدت هنانوف که فصل گذشته تنها ۴ بار در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت و در ۱۱ مسابقه در نقش یار جانشین به ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شد، با پیشنهاد جدیدی از سوی تیم گل‌گهر سیرجان مواجه شده است. گل‌گهری‌ها در پست دفاع راست، مهدی تیکدری‌نژاد را در اختیار دارند و گفته می‌شود که با نظر مساعد مارینوس اوزونیدیس، قرار است یک مدافع راست جدید به فهرست تیم سیرجانی اضافه شود و گزینه موردنظر اوزونیدیس، هنانوف است.

 

مسئولان باشگاه گل‌گهر که در قلب خط دفاعی در حال مذاکره با سامان فلاح هستند، در راستای اجرای خواسته‌های سرمربی یونانی‌شان در سمت راست خط دفاعی هم مشغول مذاکره با وحدت هنانوف هستند و این احتمال وجود دارد که طی روزهای آینده با نهایی‌شدن جذب فلاح و هنانوف، ساختار دفاعی گل‌گهر مستحکم‌تر شود. البته که هنوز یحیی گل‌محمدی به جدایی وحدت هنانوف رضایت نداده و گفته می‌شود که در صورت جذب بازیکن جدید، سرمربی پرسپولیس عدم نیاز خود به مدافع تاجیکستانی را رسماً اعلام خواهد کرد./فوتبال 360

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده