سقوط هواپیما در کانادا ۶ کشته بر جای گذاشت-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سقوط هواپیما در کانادا ۶ کشته بر جای گذاشت

یک فروند هواپیمای مسافری کوچک با ۶ خدمه به دلایل نامشخص در کانادا سقوط کرد و تلاش برای یافتن اجساد قربانیان این سانحه ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 30
کد خبر: ۱۹۷۰۹۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سقوط یک فروند هواپیمای کوچک مسافربری در کانادا به مرگ ۶ خدمه و سرنشین آن منجر شد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «ژئو نیوز» پلیس کانادا روز یکشنبه اعلام کرد که دستکم ۶ نفر از جمله خلبان پس از سقوط یک هواپیمای «پایپر -۳۲» در منطقه کوهستانی «کاناناسکیس» در شهر «کلگری» پس از برخاستن از فرودگاه «اسپرینگ بنک» جان خود را از دست دادند. پایپر پی‌ای-۳۲ یک هواپیمای ساخت شرکت «پایپر ایرکرفت» است.

این هواپیما عازم یک مراسم مذهبی بود که این سانحه اتفاق افتاد. یکی از کارکنان بخش فرودگاهی کانادا گفت که تماس با هواپیما شنبه شب به وقت محلی به طور ناگهانی قطع شد.

لاشه این هواپیما توسط نیروی هوایی کانادا ردیابی شد. تا لحظه گزارش این خبر اجساد سرنشینان این هواپیما پیدا نشده است و مقامات نیز هویت قربانیان را اعلام نکرده‌اند. تحقیقات توسط هیات ایمنی حمل و نقل کانادا برای یافتن علت این حادثه آغاز شده است.

اخیرا نیز یک فروند بالگرد «شینوک-۴۷» نیروی هوایی کانادا با چهار سرنشین در شرق کانادا نزدیک یک پایگاه نظامی سقوط کرد. سقوط این بالگرد واکنش نخست وزیر کانادا را نیز به همراه داشت. بالگرد شینوک-۴۷ نیروی هوایی کانادا در استان «اونتاریو» سقوط کرد.

بیشتر تلفات سوانح هوایی مربوط به هواپیما‌های سبک، کشتی‌های هوایی، پاراگلایدر، بالگرد‌های کوچک و همچنین بالن‌هاست. در اروپا سوانح رخ داده برای هواپیما‌های سبک، بیشترین میزان مرگ و میر با ۴۶ نفر در فرانسه رخ داده و پس از آن، آلمان با ثبت ۴۰ کشته در رتبه دوم قرار دارد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده