پنتاگون: نیرو‌های آمریکایی را از نیجر خارج نمی‌کنیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پنتاگون: نیرو‌های آمریکایی را از نیجر خارج نمی‌کنیم

پنتاگون اعلام کرد به دلیل ناآرامی‌ها در نیجر همکاری‌های امنیتی با این کشور تعلیق می‌شود، ولی نیرو‌های آمریکایی از این کشور خارج نمی‌شوند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 02
کد خبر: ۱۹۷۴۸۴

به گزارش راهبرد معاصر، مقامات پنتاگون اعلام کردند از آنجایی که هیچ خطر امنیتی نیرو‌های آمریکایی را تهدید نمی‌کند فعلاً قصد ندارند آن‌ها را از خاک نیجر تخلیه کنند.

 

پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: هیچ تهدید قریب‌الوقوعی علیه پرسنل یا شهروندان آمریکایی وجود ندارد. ما ارتباط نزدیک با همتایان نظامی نیجری خود در این کشور حفظ می‌کنیم، زیرا وضعیت همچنان رو به گسترش است.

پنتاگون اعلام کرد که مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش نیجر با عیسی عبدو سیدیکو، رئیس دفاع نیرو‌های مسلح نیجر، روز پنجشنبه تلفنی گفتگو کرد. گفته می‌شود در این گفتگوی تلفنی درباره امنیت آمریکایی‌ها و وضعیت در حال توسعه در نیجر صحبت شده است.

 

مارک میلی همچنین روز دوشنبه با رئیس دفاع فرانسه نیز درباره وضعیت نیجر صحبت کرده است. در همین حال، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه هفته گذشته چندین بار با بازوم صحبت کرده است.

 

رایدر گفت که هیچ نیروی آمریکایی از کشور خارج نشده است، اما خاطرنشان کرد که آمریکا همیشه برای موارد احتمالی مختلف برنامه ریزی خواهد کرد. او تاکید کرد: ما به تمرکز بر استفاده از ابزار‌های دیپلماتیک برای حفظ دموکراسی نیجر که به سختی به دست آمده است، ادامه خواهیم داد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار