توقف صنایع مجارستان بدون گاز روسیه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

توقف صنایع مجارستان بدون گاز روسیه

وزارت خارجه مجارستان تاکید کرد صنایع و گرمایش خانه‌های این کشور بدون گاز روسیه متوقف می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 06
کد خبر: ۱۹۸۰۱۸

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه مجارستان اعلام کرد بدون گاز روسیه در خانه‌ها سیستم گرمایشی وجود نخواهد داشت و صنایع متوقف خواهند شد.

 

به گزارش اسپوتنیک، تاماش مانتسر، دبیر وزارت خارجه مجارستان و مسئول روابط دو جانبه این کشور با روسیه روز شنبه اعلام کرد که بخش صنعت در مجارستان بدون قراردارد بلند مدت با گازپروم متوقف شده بود و در خانه‌ها گرمایش وجود نداشت.

 

او این اظهارات را در واکنش به اظهارات اپوزسیون مجارستان در مورد اینکه توافقنامه با این شرکت روسی به گفته آن‌ها برای بوداپست گران قیمت و بی فایده است، گفته است.

 

به گفته دبیر دولتی وزارت خارجه مجارستان، قیمت‌های بالای مواد خام در نتیجه سیاست تحریمی ضرر بار اتحادیه اروپا است که منابع انرژی روسیه را از اتحادیه اروپا بیرون می‌کنند. مانتسر همچنین خاطرنشان کرد که مجارستان بر روی تنوع بخشی واردات انرژی کار می‌کند.

 

او تاکید کرد کرد که علاوه بر گازپروم، بوداپست قرارداد بلند مدتی را با شرکت شل انگلیس به امضا رسانده است. علاوه بر آن قرارداد واردات گاز از جمهوری آذربایجان نیز وجود دارد و امکان خرید این منبع انرژی در قطر، ترکیه و رومانی نیز در دست بررسی می‌باشد.

 

پیشتر شرکت انرژی MVM CEEnergy مجارستان و شرکت نفت و گاز SOCAR جمهوری آذربایجان توافقنامه‌ای را به امضا رساندند که بر مبنای آن مجارستان تا پایان سال ۲۰۲۳، ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز از باکو وارد می‌کند. این دو کشور قصد دارند که در چشم انداز بلند مدت حجم این واردات تا ۲ میلیارد متر مکعب افزایش یابد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار