تاکید السودانی بر نیاز به ادامه گفتگو میان عراق و آمریکا-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تاکید السودانی بر نیاز به ادامه گفتگو میان عراق و آمریکا

نخست وزیر عراق امروز (یکشنبه) بر نیاز به ادامه گفتگو میان عراق و ایالات متحده برای ساماندهی روابط به ویژه در زمینه امنیتی و نظامی تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 13
کد خبر: ۱۹۹۲۷۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ دفتر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی دیداری با الینا رومانوسکی، سفیر ایالات متحده در عراق داشت و در این دیدار روابط عراق و آمریکا و راه‌های تقویت همکاری مشترک در زمینه‌های اقتصادی و توسعه محور در سایه توافق چارچوب راهبردی و در راستای تحقق منافع دو کشور دوست مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت که عراق به اجرای برنامه‌های خود جهت اصلاحات در سطوح مختلف و تلاش برای ایجاد شراکت‌های ثمربخش با کشور‌های دوست و برادر ادامه می‌دهد.

السودانی بر نیاز به ادامه گفتگو میان عراق و آمریکا جهت ساماندهی روابط در مرحله پس از پیروزی بر داعش و در سایه پیشرفت توانمندی‌های نیرو‌های امنیتی عراق تاکید کرد.

در همین حال، سفیر آمریکا بر اهتمام دولت واشنگتن جهت ادامه همکاری و توسعه منافع مشترک با عراق تاکید کرد.

وی دور اخیر گفتگوی راهبردی در واشنگتن میان عراق و ایالات متحده را ستود و بر آمادگی کشورش جهت ادامه گفتگوی سازنده تاکید کرد. / شفق نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده