حکم توقیف اموال وزیر نفت سابق عراق صادر شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حکم توقیف اموال وزیر نفت سابق عراق صادر شد

دادگاه عراق در حکمی حکم توقیف اموال نفت وزیر دولت مصطفی الکاظمی را به دلیل فساد صادر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 14
کد خبر: ۱۹۹۴۰۶

به کزارش راهبرد معاصر، شعبه‌ای از دادگاه تحقیقات منطقه الکرخ بغداد که مخصوص رسیدگی به جرائم فساد مالی مقامات است، امروز (دوشنبه) حکم به توقیف تمامی اموال منقول و غیر منقول «احسان عبدالجبار» وزیر نفت دوره مصطفی الکاظمی داد.

 

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع) او متهم به سوءاستفاده از مقام خود و دریافت رشوه از تعدادی سرمایه‌گذار حوزه نفتی شده است تا چندین قرارداد را به نفع آن‌ها پیش ببرد. «احسان عبدالجبار» از ششم جولای ۲۰۲۰ الی ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ وزیر نفت عراق بود.

 

وزیر نفت سابق عراق پیش از این سمت نیز مدیر عامل شرکت نفت بصره بود. رأی نهایی هنوز صادر نشده و احسان عبدالجبار در قید بازداشت نیست.

 

این فرد همچنین در سپتامبر ۲۰۲۲ به تصرف زمین‌های شرکت نفت عراق در منطقه «المنصور» بغداد و منطقه « الرباط» در استان بصره و فروش و اجاره آن‌ها متهم شده بود. همچنین اتهاماتی در خصوص درخواست مبالغ مالی زیاد از شرکت‌های خارجی برای پیروزی در مناقصه نوسازی پروژه تصفیه گاز در میدان نفتی «القرنه الغربی» متوجه احسان عبدالجبار است.

 

توقیف اموال وزیر نفت سلبق عراق در شرایطی است که دادگاه تحقیقات الکرخ بغداد در سک سال اخیر احکام متعددی در خصوص مقابله با فساد مقامات صادر کرده و «محمد شیاع السودانی» نیز بارها گفته است که در موضوع فساد بسیار جدی است؛ او در نوامبر ۲۰۲۲ از تشکیل «کمیته عالی مبارزه با فساد» خبر داده بود.

 

بسیاری از محافل در عراق از وجود فساد گسترده در دولت مصطفی الکاظمی سخن می‌گویند. در این راستا اختلاس ۲.۵ میلیارد دلاری در وزارت دارایی دولت الکاظمی در عراق به «دزدی قرن» معروف شده است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار