وزیر کشور در سفری رسمی وارد عراق شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

وزیر کشور در سفری رسمی وارد عراق شد

احمد وحیدی، وزیر کشور در سفری وارد بغداد شد و با همتای عراقی خود دیدار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 29
کد خبر: ۲۰۲۰۱۰

به گزارش راهبرد معاصر. «احمد وحیدی» وزیر کشور ایران پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در سفری رسمی وارد فرودگاه بغداد شد و مورد استقبال «عبدالامیر الشمری» همتای عراقی خود قرار گرفت.

 

به نوشته وبگاه بغداد الیوم، در بیانیه دفتر الشمری آمده است که او ضمن استقبال از وزیر کشور ایران، بر تعمیق روابط برادرانه دو کشور تأکید کرد و دو طرف در خصوص مسائل مورد اهتمام گفت و‌گو کردند.

 

وحیدی در حالی وارد عراق شد که به گفته خود او تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون ایرانی برای حضور در پیاده روی اربعین وارد عراق شده‌اند.

 

«عمر الوائلی» رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق نیز روز گذشته گفت که انتظار می‌رود که تعداد زائران در مقایسه با سال‌های گذشته بیشتر باشد.

 

وزیر کشور همچنین جمعه شب گذشته در جریان بازدید از پایانه مرزی خسروی و منذریه گفت که از همراهی عراقی برای فراهم کردن سهولت در تردد زائران قدردانی می‌کند.

 

انتظار می‌رود بالای ۲۰ میلیون زائر امسال وارد کربلا شوند. سال گذشته طبق آمار دبیرخانه آستان عباسی در شهر کربلا ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰ نفر تا روز اربعین وارد این شهر شده بودند.

 

در این میان به گفته «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور فراجا، پیش‌بینی‌ می‌شود که امسال بیش از چهار میلیون زائر ایرانی برای حضور در اربعین امام حسین (ع) راهی کربلای معلی شوند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار