پوتین: دو برابر پولی که غرب بلوکه کرده بود به دست آوردیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پوتین: دو برابر پولی که غرب بلوکه کرده بود به دست آوردیم

رئیس جمهور روسیه در مجمع اقتصادی شرق در ولادیووستوک تأکید کرد که این کشور دو برابر میزان ذخایر طلا و ارز بلوکه شده توسط غرب را در سال گذشته میلادی به دست آورده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 12
کد خبر: ۲۰۳۸۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در مجمع اقتصادی شرق در ولادیووستوک تأکید کرد که این کشور دو برابر میزان ذخایر طلا و ارز بلوکه شده توسط غرب را در سال گذشته میلادی به دست آورده است.

اتحادیه اروپا، ایالات متحده و متحدان آن‌ها صد‌ها میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مربوط به جنگ اوکراین بلوکه کرده‌اند.

وی گفت: من می‌دانم که ذخایر طلا و ارز خارجی ما بلوکه شده است. بله، ما در حال حاضر دو برابر درآمد داشته‌ایم. اما حتی در مورد این ۳۰۰ میلیارد دلار صحبت نمی‌کنیم، بلکه در مورد تضعیف اعتماد به کسانی که این کار را انجام داده‌اند، صحبت می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، بسیاری از اقتصاددانان جهان، از جمله در غرب، هشدار داده‌اند که مصادره دارایی‌های روسیه اعتماد سرمایه‌گذاران به سیستم بانکی اتحادیه اروپا را به خطر انداخته و به وضعیت این بلوک به عنوان یک مرکز مالی جهان، آسیب رسانده است.

از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر طلا و ارز روسیه مسدود شده است. بر اساس برآورد‌های رسمی، ذخایر بانک مرکزی روسیه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۸.۴ درصد کاهش یافت.

در مارس سال جاری میلادی، بانک مرکزی روسیه انتشار داده‌های مربوط به ذخایر دولتی را از سر گرفت. در ماه اوت، وجوه طلا و ارز این کشور بالغ بر ۵۸۰.۵ میلیارد دلار بوده است. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار