مخالفت لهستان، مجارستان و اسلواکی با تصمیم اروپا درباره اوکراین-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مخالفت لهستان، مجارستان و اسلواکی با تصمیم اروپا درباره اوکراین

سه کشور لهستان، مجارستان و اسلواکی با تصمیم اتحادیه اروپا مخالفت کرده و ممنوعیت موقت بر واردات غلات اوکراین را تمدید کردند، اقدامی که احتمالا خشم مقامات اتحادیه اروپا را به همراه خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 17
کد خبر: ۲۰۴۳۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ سه کشور لهستان، مجارستان و اسلواکی با تصمیم اتحادیه اروپا مخالفت کرده و ممنوعیت موقت بر واردات غلات اوکراین را تمدید کردند، اقدامی که احتمالا خشم مقامات اتحادیه اروپا را به همراه خواهد داشت.

روز جمعه، اتحادیه اروپا اعلام کرد که قصد دارد ممنوعیت موقت صادرات غلات اوکراین به تعدادی از کشور‌های شرق اروپا را به حالت تعلیق در آورد.

اتحادیه اروپا در ماه می‌قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن واردات گندم، ذرت، کلزا و تخمه آفتابگردان به بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی برای مقابله با خطر آسیب دیدگی کشاورزان این کشور‌ها به دلیل قیمت ارزان غلات اوکراینی، ممنوع اعلام کرد.

اوکراین یکی از تامین کنندگان عمده غلات در جهان به شمار می‌آید و پس از لغو توافق غلات دریای سیاه، برای صادرات غلات خود به همسایگانش وابسته است.

با وجود تصمیم اتحادیه اروپا برای تعلیق ممنوعیت صادرات غلات اوکراین به کشور‌های شرق اروپا اما، «ماتیوس موراویکی» رئیس جمهور لهستان روز جمعه از این تصمیم اتحادیه اروپا استقبال نکرده و گفت: «با وجود مخالفت اتحادیه اروپا، ممنوعیت را تمدید خواهیم کرد».

موراویکی با اشاره به سران اتحادیه اروپا گفت: «ما به برلین یا ون در لین، تاسک یا وبر گوش نمی‌دهیم. ما این کار را انجام می‌دهیم، چون به نفع کشاورزان لهستانی است».

توافق صادرات غلات از دریای سیاه توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل در تاریخ ۲۲ جولای ۲۰۲۲ امضا شد، اما این توافق در ۲۲ جولای امسال در پی موافقت نکردن روسیه با تمدید آن، فسخ گردید.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اخیرا در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان در جریان سفر به روسیه گفته بود: فقط با لغو محدودیت‌های غرب علیه صادرات محصولات کشاورزی روسیه، به توافق غلات بازمی‌گردیم. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار