تاکید ریاض بر لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطینی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تاکید ریاض بر لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطینی

وزیر خارجه سعودی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت که بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین، هیچ راهکاری برای حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی وجود ندارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 19
کد خبر: ۲۰۴۶۱۴

به گزارش راهبرد معاصر، در بحبوحه گزارش‌ها درباره تصمیم عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم موقت صهیونیستی، اکنون از تاکید ریاض بر تشکیل کشور مستقل فلسطین خبر می‌رسد.

 

«فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه دوشنبه گفت که بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین، هیچ راهکاری برای حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بن‌فرحان که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صحبت می‌کرد، توضیح داد: «راهکار دو دولتی باید به خط مقدم بازگردد. حل مسئله فلسطین برای ثبات منطقه و جهان حیاتی است».

 

وی ضمن تاکید بر ضرورت احیای امید برای برون‌رفت از تشدید بحران انسانی که فلسطین از آن رنج می‌برد، اظهار داشت: «راه حل مسئله فلسطین باید بر اساس راهکار دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی باشد».

 

طبق این گزارش، وزیر خارجه سعودی با بیان اینکه ریاض در پی بازگرداندن راهکار دو دولتی به دستورکارها از طریق گفتگو است، اضافه کرد: «عربستان سعودی به‌طور کامل با برادران خود در فلسطین هماهنگ شد تا اطمینان حاصل شود که اولویت‌ها و مواضع آنها در روند و نتایج این نشست برای احیای تلاش‌های صلح منعکس می‌شود».

 

پیش از این نیز نشریه صهیونیستی «ایلاف» به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که عربستان سعودی همه مذاکرات عادی سازی با تل‌آویو را به خاطر ماهیت تندروی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم تروریست صهیونیستی به حالت تعلیق درآورده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار