دستگیری ۴ تروریست داعش در پاکستان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دستگیری ۴ تروریست داعش در پاکستان

نیرو‌های امنیتی پاکستان درعملیاتی موفق شدند ۴ تروریست داعش را در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر کردند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۳ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 26
کد خبر: ۲۰۵۸۱۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ مقامات پاکستان روز سه شنبه گفتند که در یک عملیات ضد تروریستی در شمال غربی این کشور چهار تروریست داعش را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش وبگاه «صدای آمریکا» اداره مبارزه با تروریسم پاکستان گفت که این عملیات در «پیشاور» مرکز استان «خیبر پختونخواؤ انجام شده است.

این سازمان دستگیر شدگان را اتباع افغان مرتبط با داعش معرفی کرد. در این بیانیه آمده است که این افراد حملاتی را در شهر پیشاور طراحی کردند و اعضای اقلیت‌های مذهبی و نیرو‌های امنیتی را هدف قرار دادند.

داعش بمب گذاری انتحاری در مسجد شیعیان در پیشاور را در ژانویه سال جاری برعهده گرفت که طی آن حادثه ۱۰۰ نمازگزار شهدید شدند.

اوائل روز نیز ارتش پاکستان به یک مخفیگاه طالبان پاکستان نزدیک مرز افغانستان یورش بردند و طی آن سه تروریست کشته شدند. گفته می‌شود که یکی از فرماندهان کلیدی داعش در میان کشته شدگان حمله پیش از سپیده دم در منطقه مرزی خیبر، بود.

این گروه به طور معمول حملاتی را علیه نیرو‌های امنیتی، عمدتاً در مناطق هم مرز با افغانستان و سایر نقاط پاکستان انجام می‌دهد.

حملات تشدید شده توسط طالبان پاکستان و سایر گروه‌های تروریستی در سال جاری صد‌ها نفر را که اکثرا اعضای نیرو‌های امنیتی بودند، کشته‌اند. ارتش کشته شدن دستکم ۲۲۰ نظامی را تایید کرده است. «انوار الکاکار» نخست وزیر موقت پاکستان در روز سه شنبه گفت: «ما نگرانی داریم، زیرا گروه‌هایی مانند طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند. اردوگاه‌های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است.»

دولت پاکستان اخیرا افغانستان را به ساخت و ساز‌های غیرقانونی در یک گذرگاه مرزی مهم بین دو کشور متهم کرد و آن را نقض حاکمیت ارضی خود خواند.

گذرگاه مرزی «تورخم» در استان «خیبر پختونخوا» در شمال غربی پاکستان اخیرا پس از تبادل آتش بین نیرو‌های پاکستان و طالبان بسته شد و صد‌ها دستگاه کامیون حامل کالا‌های ضروری در هر دو طرف سرگردان شدند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده