درخواست طالبان از جامعه جهانی برای جایگزینی کشت خشخاش-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

درخواست طالبان از جامعه جهانی برای جایگزینی کشت خشخاش

رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهار داشت جامعه جانی برای جایگزینی کشت خشخاش در افغانستان و تامین معیشت کشاورزان باید پروژه‌های جایگزین ارائه کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 23
کد خبر: ۲۰۵۲۶۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سهیل شاهین»، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر در دیدار با «ناتالیا کوینتاوال» سفیر ایتالیا برای افغانستان درباره مسائل مختلف از جمله کشت جایگزین خشخاش گفتگو کرد.

وی افزود در این دیدار درباره دستاورد‌های حکومت افغانستان در مبارزه با مواد مخدر از جمله کشت خشخاش و درمان معتادان تبادل نظر شد.

هیئت طالبان در قطر پیش از این نیز با کاردار سفارت آمریکا همچنین نماینده دائم دفتر مبارزه با جرائم و مواد مخدر سازمان ملل دیدار کرده بودند.

حکومت کابل مدعی است که کشت خشخاش در افغانستان نابود شده است، اما پیش‌تر دفتر مبارزه با جرائم و مواد مخدر سازمان ملل گفته بود تولید و قاچاق مواد مخدر، قاچاق هروئین از این کشور با نرخ پایین‌تر ادامه دارد.

اواسط خردادماه سال جاری پس از انتشار گزارش سازمان انگلیسی «AlcisGeo» مبنی بر کاهش بی‌سابقه کشت خشخاش در افغانستان، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت افغانستان از جامعه جهانی خواسته بود تا به کشاورزانی که در پی تخریب مزارع خشخاش متحمل خسارت شده‌اند، کمک مالی کند.

وی گفته بود افغانستان با جدیت به دنبال محو کشت خشخاش در این کشور است و به تلاش‌ها دراین‌باره ادامه خواهد داد. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده