رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار با گروسی: هرگونه فشار سیاسی را بی پاسخ نمی‌گذاریم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار با گروسی: هرگونه فشار سیاسی را بی پاسخ نمی‌گذاریم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با مدیرکل آژانس خواستار حفظ بی‌طرفی آژانس شد و گفت: فشار‌های ظالمانه سیاسی غربی‌ها علیه ایران بی‌نتیجه بوده و جمهوری اسلامی ایران هرگونه فشار سیاسی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۳ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 26
کد خبر: ۲۰۵۶۲۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که در وین حضور دارد، امروز (دوشنبه) سوم مهر ماه در حاشیه شصت و هفتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رافائل گروسی مدیرکل آژانس دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی و محسن نذیری اصل نماینده ایران در آژانس حضور داشتند، درباره توسعه همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس و گسترش روابط دوجانبه بحث و تبادل
نظر شد. گروسی و اسلامی در این دیدار، راه‌های توسعه همکاری‌های متقابل بین ایران و آژانس را بررسی کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این نشست ضمن انتقاد از رویکرد کشور‌های غربی گفت: این کشور‌ها با فشار‌های سیاسی و توسل به تحریم‌ها سعی دارند از ظرفیت آژانس برای فشار به ایران استفاده کنند.

وی از مدیر کل آژانس خواست که با حفظ بی‌طرفی و حرفه‌ای گری اجازه ندهد که این کشور‌ها از گزارش‌های آژانس به عنوان بهانه برای فشار بر ایران استفاده کنند.

اسلامی با برشمردن ظرفیت‌های گسترده فناوری و صنعت هسته‌ای در ایران که از آن برای خدمت به مردم استفاده می‌شود، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار قراردادن این ظرفیت‌ها همسو با برنامه‌های آژانس و نیز به‌منظور خدمت به بشریت در سایر نقاط جهان آماده است.

وی تصریح کرد: فشار‌های ظالمانه سیاسی کشور‌های غربی علیه ایران بی‌نتیجه بوده و جمهوری اسلامی ایران هرگونه فشار سیاسی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

اسلامی پیش از این در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس از سفرش به وین و شرکت در کنفرانس عمومی آژانس و همچنین دیدار با گروسی خبر داده بود.

اسلامی و گروسی اسفند سال گذشته در سفر مدیرکل آژانس به تهران با یکدیگر دیدار کردند و در پایان این سفر هم بیانیه مشترکی از سوی دو طرف صادر شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی امروز طی سخنانی در کنفرانس عمومی آژانس با تأکید بر اینکه آژانس فعالیت‌های راستی آزمایی ایران را براساس اصول بی‌طرفی، حرفه‌ای و واقع‌بینانه گزارش کند، گفت: ایران انتظار دارد پرونده «موضوعات باقیمانده» در اسرع وقت با همکاری آژانس مختومه اعلام شود.

اسلامی همچنین در این سفر با رئیس روس اتم هم دیدار و گفتگو کرده بود. بازدید از نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای ایران و دیدار‌های دوجانبه با همتایان هسته‌ای برخی کشورها، از جمله برنامه‌های رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و هیأت همراه در این سفر است.

شصت و هفتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوم تا هفتم مهرماه (۲۵ تا ۲۹، ۲۰۲۳) در وین پایتخت اتریش در حال برگزاری است. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده