انصارالله: برکناری دولت خواسته مردمی بود-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

انصارالله: برکناری دولت خواسته مردمی بود

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که برکناری دولت عبدالعزیز بن حبتور خواسته مردمی بود.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 02
کد خبر: ۲۰۶۵۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که برکناری دولت «عبدالعزیز بن حبتور» و تشکیل دولت شایسته‌سالار ضرورت ملی است.

شورای دفاع ملی یمن چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای از برکناری دولت فعلی مستقر در صنعاء، به ریاست «عبدالعزیز بن حبتور» خبر داده و تنها مسئولیت پیشبرد امور جاری، به جز انتصاب و عزل را به آن محوّل کرد.
تصمیم برکناری این دولت توسط شورای عالی سیاسی، ساعاتی پس از سخنرانی «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن، صادر شد.

القحوم در مصاحبه با وبگاه «أنباء العالم العربی» (AWP) گفت که «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله خواستار تشکیل دولتی برای همه یمنی‌هاست، دولتی که فراتر همه چارچوب‌های مذهبی، منطقه‌ای و نژادپرستانه بوده و هویت را حفظ و اساس یک شراکت سیاسی حقیقی باشد.

وی افزود: «برکناری دولت بن حبتور و تشکیل دولت شایسته‌سالار یک ضرورت ملی و خواسته مردمی است که در چارچوب ضرورت ایجاد دولت و بهبود عملکرد نهاد‌های دولتی صورت می‌گیرد».

وی تصریح کرد که مهم‌ترین پرونده‌هایی که در اولویت دولت آتی قرار دارد، ارائه خدمات، اصلاح نهاد‌ها و قوه قضائیه و کاهش درد و رنج ملت یمن و تدوین سیاست‌های اقتصادی است. القحوم درباره مذاکرات با عربستان سعودی نیز گفت: «مذاکرات ادامه دارد و همچنان خوش‌بین هستیم». / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده