تقلای صهیونیسم در جوامع منطقه برای عادی‌سازی روابط-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

تقلای صهیونیسم در جوامع منطقه برای عادی‌سازی روابط

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه تلاش برخی کشورها برای گرویدن به پروژه عادی‌سازی روابط چیزی جز خیانت به اسلام و وحدت مسلمان نیست، گفت: در زیرشاخه تحدیدات فرهنگی‌ای که مسلمانان با آن مواجه‌اند، تلاش صهیونیست‌ها برای تغییر افکار عمومی منطقه نسبت به عادی‌سازی روابط با این رژیم قرار دارد.
شیخ نعیم قاسم؛ معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 06
کد خبر: ۲۰۶۸۷۵

تقلای صهیونیسم در جوامع منطقه برای عادی‌سازی روابط

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ امام خامنه‌ای (حفظه الله)، رهبر معظم انقلاب اسلامی هم‌زمان با خجسته‌ سالروز میلاد پیامبر رحمت‌ و هدایت‌ حضرت‌ محمد(ص‌) و امام‌ جعفر صادق‌(ع‌) در دیدار جمعی از مردم، مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی فرمودند: نظر قطعی جمهوری اسلامی این است، دولت هایی که قمار عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق کار قرار می دهند، ضرر خواهند کرد؛ باخت منتظر اینهاست و دارند اشتباه میکنند. به قول اروپایی‌ها روی اسب بازنده شرط‌بندی می کنند.

با وجود مقاومت و ملت مقاوم فلسطین مطمئن هستیم آنها قادر خواهند بود بر هر توطئه عادی سازی روابط غلبه کنند


ایشان افزودند: امروز وضع رژیم صهیونیستی وضعی نیست که مشوق نزدیکی به آن باشد، نباید این اشتباه را بکنند. رژیم غاصب رفتنی است، امروز نهضت فلسطین از همیشه‌ این 70-80 سال سرحال‌تر است، امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضد غصب، ضد ظلم، ضد صهیونیسم امروز از همیشه با نشاط‌تر، سرحال‌تر، آماده‌تر است که مشاهده می کنید و ان‌شاءاللّه این نهضت به نتیجه خواهد رسید. 
 
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره توطئه عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: کشورهای منطقه با تهدیدات زیادی مواجه هستند که عمده آنها فرهنگی رسانه‌ای و سیاسی است و دشمنان به دنبال تغییر رویکرد و تفکر عمومی نسبت به اسلام و فرهنگ گرایش به معنویات و اصالت هستند.


وی افزود: مشکلاتی که جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان با آن مواجه هستند؛ چند بُعدی است که مهم ترین بُعد آن شامل تحدیدات فرهنگی می‌شود. در زیر شاخه تحدیدات فرهنگی تلاش صهیونیست‌ها برای تغییر افکار عمومی منطقه نسبت به عادی سازی روابط با این رژیم قرار دارد.


معاون دبیرکل حزب الله لبنان عنوان کرد: امروز تلاش برخی کشورها برای گرویدن به پروژه عادی‌سازی روابط چیزی جز خیانت به اسلام و وحدت مسلمان نیست. معتقدم، راه مواجهه با این پروژه ساده نیست و باید اقدامات زیادی انجام شود.


شیخ نعیم قاسم گفت: با وجود مقاومت و ملت مقاوم فلسطین مطمئن هستیم آنها قادر خواهند بود بر هر توطئه عادی سازی روابط غلبه کنند.


وی به ازسرگیری روابط ایران و عربستان پرداخت و تصریح کرد: تأکید می‌کنم روابط میان ایران و عربستان اهمیت زیادی دارد و می‌تواند حلّال بسیاری از مشکلات جهان اسلام باشد. همکاری میان دو کشور مهم منطقه می‌تواند به مقابله با جنبش‌های افراطی کمک کند.


معاون دبیرکل حزب الله لبنان که ازجمله شخصیت‌های حاضر در سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی بود، گفت: باید به همه اعلام کنیم، اشغال فلسطین به معنای اشغال سرزمین همه مسلمانان است و همه باید در برابر دشمن صهیونیستی بایستند. مقام معظم رهبری تأکید کردند، حقوق فلسطینیان به وسیله سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی محقق نمی‌شود، بلکه با مقاومت فلسطینیان تحقق می‌یابد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده