وزیر خارجه ترکیه: در کنار زلزله‌زدگان در افغانستان هستیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

وزیر خارجه ترکیه: در کنار زلزله‌زدگان در افغانستان هستیم

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به زمین‌لرزه هرات در افغانستان، بر حمایت آنکارا از مردم افغانستان تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 10
کد خبر: ۲۰۷۹۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امرو سه شنبه طی سخنانی در بیست و هفتمین نشست شورای وزیران امور خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی «اکو»، بر حمایت آنکارا از زلزله زدگان افغانستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در این نشست، جان باختن شماری از مردم افغانستان براثر زمین لرزه هفتم اکتبر در ولایت هرات را تسلیت گفت.

وی در ادامه تاکید کرد: مثل همیشه، ما با قاطعیت در کنار برادران افغان خود خواهیم بود.

هاکان فیدان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دستور رئیس جمهور ترکیه، کمک‌های بشردوستانه اضطراری و نیروی امداد و نجات به منطقه ارسال و اعزام شده است.

برنامه جهانی غذا پیشتر اعلام کرده بود که تیم‌های این نهاد در حال توزیع بیسکویت‌های پرانرژی برای خانواده‌های آسیب‌دیده هستند که بسیاری از آن‌ها به تازگی خانه‌های خود را از دست داده‌اند.

در همین راستا، اتحادیه اروپا هم اعلام کره بود که در حال بررسی راه‌های کمک‌رسانی به زلزله زدگان در غرب افغانستان هستند. پزشکان بدون مرز از ایجاد ۵ بیمارستان سیار در منطقه خبر داده است.

به گفته مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان، تعداد قربانیان زلزله‌های هرات به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و هزاران تن دیگر مصدوم شده‌اند. / آناتولی

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده