اثرگذاری آزادراه شیراز اصفهان بر تکمیل زنجیره کریدور شمال جنوب-راهبرد معاصر

اثرگذاری آزادراه شیراز اصفهان بر تکمیل زنجیره کریدور شمال جنوب

وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره‌برداری از آزادراه شیراز_ اصفهان زنجیره کریدور شمال به جنوب کشور در حال تکمیل شدن است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 12
کد خبر: ۲۰۸۱۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در اخبار ساعت ۱۴ گفت: طول آزادراه شیراز _ اصفهان ۱۲۲ کیلومتر است که ۱۳۰ کیلومتر از مسیر فعلی شیراز _ اصفهان را کوتاه می‌کند و شاهد صرفه جویی ۱۳۶ میلیون لیتری در مصرف سوخت خواهیم بود.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، افتتاح این آزادراه اثرات بسیار خوبی در منطقه دارد و یک اثر ملی به شمار می رود به طوری که زنجیره کریدوری را تکمیل خواهد کرد و دریای شمال با تکمیل این کریدور به دریای جنوب متصل می شود.

او می گوید: با دستور رئیس جمهور ادامه این پروژه که شیراز -بوشهر است امروز در دستور کار قرار گرفت و قطعه ۸ این آزاد راه که به دریای خلیج فارس متصل می شود کلنگ زنی شد‌.

بذرپاش گفت: ۱۰۱ کیلومتر شبکه بزرگراهی و همچنین در حوزه نگهداری راه ها و نقاط حادثه خیز ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه به بهره برداری می رسد.

او گفت: در حوزه پروژه‌های مسکونی با حضور رئیس جمهور ۱۰ هزار و ۲۰۰ پروژه شهری و روستایی و نوسازی بافت های فرسوده افتتاح می شود.

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: بیشترین تامین زمین در استان فارس بوده است به طوری که ۲هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی تامین شده و ۵هزار و ۱۰۰ هکتار هم طی ماه های آتی تامین می شود‌./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده