نبرد خونین طالبان در قندوز-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

نبرد خونین طالبان در قندوز

گفتگوهای صلح میان طالبان و آمریکا در حالی به اتمام خویش نزدیک می‌شود که نیروهای نظامی طالبان هجوم سنگینی را برای تصرف شهر استراتژیک قندوز آغاز کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 31
کد خبر: ۲۰۸۴۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ قریب به دو سال از حمله‌ی پیشین طالبان به شهر قندوز و تصرف مقطعی این شهر می‌گذرد که رسانه‌های افغان، از حمله‌ی خونین دیگری از سوی این گروه شبه‌نظامی به این شهر خبر داده‌اند.

 

حملات طالبان در حالی اتفاق می‌افتد که اخیرا این گروه  افراطی از نزدیک شدن به توافقی با آمریکا برای خروج نیروهای خارجی و برقراری صلح در افغانستان خبر داده بود.

 

مقامات محلی می‌گویند حملات طالبان از روز گذشته از چند سمت به شهر قندوز آغاز شد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان می‌گوید حملات این گروه به تصاحب «چندین ساختمان مهم دولتی» منجر شده است.

 

غلام ربانی، والی ولایت قندوز نیز می‌گوید، شبه‌نظامیان طالبان در مسیر خود در این شهر چندین ساختمان مهم، از جمله اداره مرکزی برق و قرارگاه سوم پلیس را تصرف کرده‌اند.

 

اما گزارش‌ها حاکی است نیروهای طالبان وارد یک بیمارستان شده و آن را در کنترل گرفته‌اند. وزارت دفاع افغانستان در این باره می‌گوید، طالبان به بیمارستانی در این شهر حمله کرده و بیماران را به گروگان گرفته‌اند. آن‌ها جاده قندوز ـ کابل را مسدود کردند تا راه کمک به ارتش را سد کنند.

 

سید سرور حسینی، سخنگوی پلیس می‌گوید نیروهای کمکی برای بیرون راندن طالبان از شهر اعزام شده‌اند و درگیری‌ها ادامه دارد.

 

وزارت داخله افغانستان اعلام کرده است در این درگیری‌ها تاکنون ۳۴ عضو طالبان کشته شده است.

 

هم‌زمان سخنگوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد، ارتش "حملات طالبان در برخی مناطق قندوز را دفع کرده است." او اولویت نخست نیروهای امنیتی را حفاظت از جان شهروندان نامیده است. به گفته او، طالبان مثل همیشه در مناطق مسکونی سنگر گرفته است.

 

این سومین حمله طالبان به قندوز از سال ۲۰۱۵ به این طرف محسوب می‌شود. در آن زمان این گروه قندوز را برای حدود دو سال زیر کنترل خود در آورد.

 

طالبان بار دیگر در سال ۲۰۱۶ به چنین حمله‌ای دست زد. اما چند روز بعد ارتش افغانستان توانست کنترل شهر را بار دیگر به دست بگیرد.

 

در حال حاضر حدود ۲۰هزار سرباز آمریکایی در افغانستان مستقرند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده