رئیس‌جمهور آمریکا: زمان مناسبی برای رفتن به اسرائیل و اردن است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رئیس‌جمهور آمریکا: زمان مناسبی برای رفتن به اسرائیل و اردن است

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیش از سفر روز چهارشنبه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی فلسطین همزمان با درگیری‌ها میان این رژیم و نیرو‌های مقاومت فلسطین گفت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا «معتقد است که دقیقاً زمان مناسبی برای رفتن به اسرائیل و اردن است.»
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 17
کد خبر: ۲۰۹۰۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۵ مهرماه جاری افزود: بایدن در این سفر با رهبران دیگر منطقه درباره کمک‌های بشردوستانه برای غزه، برنامه‌ها و اهداف آینده اسرائیل، گروگان‌ها و چگونگی آزادی آن‌ها صحبت خواهد.

این سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که آمریکا نمی‌خواهد این درگیری "تشدید و گسترش یابد. "

کربی ادامه داد: "ما نمی‌خواهیم شاهد تشدید و گسترش این درگیری باشیم؛ هیچ برنامه یا قصدی برای اعزام نیرو‌های آمریکایی به اسرائیل وجود ندارد. کاری که ما در حال حاضر انجام می‌دهیم ارسال یک پیام قوی بازدارندگی است. "

این مقام شورای امنیت آمریکا تاکید کرد: بایدن همچنین موضوع گروگان‌های آمریکایی را در دستور کار خود قرار خواهد داد و تقریبا در هر مکالمه‌ای گفتگویی با مقامات اسرائیلی، از جمله نخست‌وزیر، و همچنین عبدالفتاح السیسی رییس‌جمهور مصر، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مسلماً ملک عبدالله اردن، این موضوع را مطرح خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی نیز به شبکه خبری سی ان ان گفت که آمریکا همچنان بر این باور است که تعداد کمی از آمریکایی‌ها توسط حماس گروگان گرفته شده اند، اما هیچ اطلاعی در مورد شرایط اسیران وجود ندارد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درحالیکه کشتار مردم غزه توسط رژیم اسرائیل که در عملیات طوفان الاقصی شکست خورده است، همچنان ادامه دارد، اعلام کرد که برای اعلام همبستگی با اسرائیل به تل‌آویو خواهد رفت.

 بایدن که برنامه سفرش به سرزمین‌های اشغالی فلسطین دوشنبه شب به وقت محلی از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام شده، در حساب ایکس خود (توییتر سابق) نوشت که روز چهارشنبه به اسرائیل سفر خواهد کرد تا در مواجهه تل آویو با آنچه وی "حمله تروریستی حماس" خوانده، اعلام همبستگی کند.

وی در این پیام در شبکه اجتماعی خود افزود: سپس به اردن سفر خواهم کرد تا به نیاز‌های انسانی شدید رسیدگی و با سران این کشوذ دیدار کنم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بار دیگر تکرار کرد: در آنجا تاکید می‌کند حماس نماینده مردم فلسطین برای دفاع از خودشان نیست.

بلینکن که شب گذشته در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد، پس از جلسه ۸ ساعته با کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که بایدن چهارشنبه به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

وی افزود: آمریکا و (رژیم) اسرائیل بر سر طرحی توافق کردند که اجازه می‌دهد کمک‌ها به غیرنظامیان غزه برسد و ضروری است که کمک‌ها به غزه هرچه سریعتر آغاز شود.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد که بایدن در سفر به فلسطین اشغالی به هماهنگی نزدیک با شرکای اسرائیلی برای آزادی گروگان‌های حماس ادامه خواهد داد و تاکید خواهد کرد که اسرائیل حق دارد از مردم خود در برابر حماس دفاع کند.

در اثر بمباران‌های مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه و کرانه باختری که از شنبه گذشته (۱۵ مهر ماه) آغاز شده تا این ساعت شمار شهدای فلسطینی ۲ هزار و ۸۳۷ نفر و تعداد مجروحان نیز ۱۲هزار نفر گزارش شده است. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار