جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر آموزش و پرورش درخصوص کسری معلمان-راهبرد معاصر

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر آموزش و پرورش درخصوص کسری معلمان

عضو هیات رئیسه مجلس جزئیات جلسه غیرعلنی با حضور وزیر آموزش و پرورش درخصوص معلمان در آغاز سال تحصیلی را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 23
کد خبر: ۲۰۹۸۵۴

به گزارش راهبرد معاصر، روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با جلسه غیرعلنی صبح امروز نمایندگان با وزیر آموزش و پرورش درخصوص مشکلات این وزارتخانه در تامین معلم برای سال جدید تحصیلی مدارس، گفت: متاسفانه امروز ما با معضل و چالش جدی به نام کسری معلم مواجه هستیم که این امر محصول عدم برنامه‌ریزی به موقع و دقیق در گذشته میان‌مدت و بلندمدت است.

 

وی ادامه داد: هر کاری که ما الان انجام می‌دهیم یا هر برنامه‌ریزی که امروز اجرا می‌شود در ۵ یا ۱۰ سال آینده خودش را نشان می‌دهد، در نتیجه مشکل امروز هم نتیجه عدم برنامه‌ریزی طی سالیان گذشته است.

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: صبح دیروز نمایندگان مجلس جلسه‌ای مطالبه‌گرانه با آقای صحرایی وزیر آموزش و پرورش داشتند که در این جلسه روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی هم حضور داشتند. در این جلسه گزارشات مختلفی ارائه شد همکاران هم مطالبات و صحب‌هایی داشتند که مطرح شد. در این جلسه پیگیری‌ها به صورت ریز و با جزئیات انجام شد.

 

وی افزود: برای ما توجه به حوزه آموزش و پرورش از منظر دانشگاه فرهنگیان و نظام تربیت معلم حائز اهمیت است، همچنین معتقدیم که هم کمیت و هم کیفیت معلم باید تامین شود؛ در نتیجه برای کسری معلمی که الان وجود دارد باید تدبیر کنیم و با معلمان خوب و با کیفیت هم این کسری را تامین کنیم لذا فکر می‌کنم امیدهایی در زمینه تامین معلمان خوب و با تعداد قابل توجه در آموزش و پرورش ایجاد شده است.

 

متکفرآزاد ابراز داشت: امیدوارم هرچه زودتر شاهد رفع مشکلات باشیم، پیگیری مصوبات جلسه غیرعلنی دیروز را ان‌شاءالله کمیسیون آموزش دنبال کرده و گزارش آن را ارائه خواهد کرد./ ایلنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده