پلمب ۸۸۶ آموزشگاه غیرمجاز در کشور از سوی آموزش و پرورش/ وجود ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در کشور-راهبرد معاصر

پلمب ۸۸۶ آموزشگاه غیرمجاز در کشور از سوی آموزش و پرورش/ وجود ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش از پلمب ۸۸۶ آموزشگاه غیرمجاز در کشور خبر داد و گفت: باید تمام آموزشگاه‌های غیرمجاز پلمب شوند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 14
کد خبر: ۲۱۳۵۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد محمودزاده بعد از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهاد فرهنگی و اجتماعی نقش بنیادی در سرنوشت جامعه ایفا می‌کند و بهترین دوران زندگی فرد نیز در آموزش و پرورش سپری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال آموزش و پرورش «مدرسه قوی ایران قوی» نامگذاری شده است گفت: شکل‌پذیری مدرسه قوی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها در راستای تربیت صحیح است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموز با بصیرت، معتقد و محقق ما را به اهداف نزدیک خواهد کرد و در این راستا باید تلاش کرد افزود: کمک کنیم با خرد جمعی برخی از مقولات آموزش و پرورش که در این دولت مورد توجه بوده، حل و فصل شود.

وی با تاکید به جذب مشارکت دیگر دستگاه‌ها در اداره امور آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به تنهایی از عهده اداره ۱۷ میلیون دانش‌آموز برنمی‌آید و نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف است.

وی دستورکار تخصصی در حوزه آموزش و پرورش را مهم برشمرد و گفت: در حوزه مسائلی نظیر نماز جماعت در مدارس باید از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها بهره برد.

برگزاری نماز جماعت در ۲۰ هزار مدرسه کشور

محمودزاده با اشاره به اینکه شایسته نیست از میان ۱۱۰ هزار مدرسه کشور تنها ۲۰ هزار مدرسه بتواند نماز جماعت برگزار کند افزود: موضوع تغذیه نیز در مدارس باید توجه شود.

وی کیفیت‌بخشی اساسی و مرجعیت کتاب‌های درسی را از دیگر موضوعات مورد توجه در آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: تربیت نیرو‌های کارآمد و معلمین در تراز، نیازمند همراهی دیگر دستگاه‌ها است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت موضوع فنی و حرفه‌ای و کارودانش گفت: مقام معظم رهبری به توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید دارند و در این دولت نیز این مهم مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه انتظار است سایر دستگاه‌ها در حوزه فنی حرفه‌ای و کارودانش به کمک آموزش و پرورش بیایند افزود: بخشی از دانش‌آموزان از طریق آموزش‌های فنی حرفه‌ای به سمت اشتغال سوق می‌یابند و این موضوع حائز اهمیت است.

محمودزاده با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی کمک حال آموزش و پرورش کشور هستند و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در این مدارس تدریس می‌کنند گفت: این مدارس در کاهش تراکم کلاسی، تامین نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات کمک کننده آموزش و پرورش بودند و باید به آن‌ها توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم طبق مفاد قانونی از ظرفیت استان و کشور برای توسعه کمی و کیفی مدارس غیردولتی بهره‌مند شویم عنوان کرد: امیدواریم از محل اعتبار اشتغال بتوانیم وام‌های قرض‌الحسنه در اختیار این مدارس در جهت توسعه و ایجاد اشتغال اختصاص دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن اینکه از استاندار همدان خواست به توسعه کیفی مدارس غیرانتفاعی کمک کند افزود: زمین‌هایی با کاربری آموزشی در اختیار مدارس غیردولتی قرار گیرد تا به آموزش و پرورش کمک شود.

برخی مدارس غیرانتفاعی نیازمند نظارت‌اند

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی با تحصیلات عالیه به آموزش و پرورش کمک می‌کنند و یک هزار هنرستان نیز در کشور فعال بوده و ظرفیت قابل توجهی است گفت: برخی مدارس غیرانتفاعی در حوزه برنامه تربیتی و فرهنگی نیاز به نظارت جدی ما دارند.

محمودزاده با بیان اینکه آموزش‌ها در هنرستان‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان را برای کار آماده کند گفت: امروز اگر فارغ‌التحصیل آچار به دست نداشته باشیم در واقع آموزش تئوری خواهد بود و راه به جایی نمی‌بریم.

وی با تاکید به اینکه دانش‌آموزان هنرستان‌ها باید بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند وارد عرصه اشتغال شوند افزود: ادغام برخی رشته‌ها و تولید محتوا‌های کیفی را در آموزش و پرورش در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کارگروهی تشکیل شود و شرح وظایف و تقسیم کار دستگاه‌ها برای چند سال همدان متناسب با ظرفیت این استان لحاظ شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دوره متوسطه دوم علاقمندیم بخش خصوصی ورود کند و به آموزش و پرورش کمک کند و زمینه اشتغال دانش‌آموزانی را نیز بعد از فارغ التحصیلی فراهم کند.

تبصره ۱۸ در آموزش و پرورش همدان احیا شود

‌وی با بیان اینکه در حال حاضر زمین‌هایی با کاربری آموزشی وجود دارند، اما نمی‌خواهیم به مدارس عام المنفعه و غیردولتی بدهیم و باید این زمین‌ها اختصاص یابد تا در حوزه اشتغال موثر باشند تاکید کرد: موضوع تبصره ۱۸ در آموزش و پرورش احیا شود، چیزی از این سهم از استان همدان ندیدیم و باید پرداخت تسهیلاتی باشد.

محمودزاده با اشاره به اینکه دولت به ارتقای مدارس دولتی و توسعه کیفی مدارس غیرانتفاعی توجه جدی دارد گفت: کیفیت فرهنگی و آموزشی را باید در مدارس غیرانتفاعی در نظر گرفت.

تحصیل ۱۳.۵ درصد از دانش‌آموزان همدان در مدارس غیردولتی

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳.۵ درصد از دانش‌آموزان استان همدان در این مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند افزود: این مهم نیازمند تخصیص اعتبارات از مفاد تبصره ۱۸ به این مدارس است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حوزه آموزشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش و نیز نسبت به برگزاری کلاس‌های تقویتی و آموزشگاه زبان به دنبال کیفیت‌بخشی هستیم گفت: بر اساس قانون هر دانش‌آموزی زیر ۲۰ سال بخواهد آموزش داشته باشد باید زیر نظر آموزش و پرورش انجام شود، اما متاسفانه دیگر دستگاه‌ها در این آموزش‌ها وارد شدند و بخشی هم غیرمجاز آموزش‌هایی ارائه می‌دهند که فضای مجازی و حقیقی را شامل می‌شود.

وی از پلمب ۸۸۶ آموزشگاه غیرمجاز در کشور خبر داد و افزود: باید تمام آموزشگاه‌های غیرمجاز پلمب شوند، برخی از این آموزشگاه‌ها به جا‌هایی وصل هستند و سعی می‌کنند جلوی این اتفاق را بگیرند، اما در این دولت به طور جدی برخورد با آموزشگاه‌های غیرمجاز در برنامه است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار