بیروت: خواستار جنگ با اسرائیل نیستیم، اما با آن کنار می‌آییم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بیروت: خواستار جنگ با اسرائیل نیستیم، اما با آن کنار می‌آییم

سرپرست وزارت اطلاعات لبنان اعلام کرد که دولت این کشور قصد جنگ با اسرائیل را ندارد، اما اگر این اتفاق بیفتد، مقامات این کشور با آن کنار خواهند آمد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۸ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 23
کد خبر: ۲۰۹۹۹۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ زیاد مکاری، سرپرست وزارت اطلاعات لبنان به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: دولت لبنان به دنبال جنگ نیست. (اما) اگر خدای ناکرده اتفاق بیفتد، ما با آن کنار می‌آییم.

او همچنین در واکنش به درخواست‌های غرب از دولت لبنان برای جلوگیری از حملات حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی، گفت که این رژیم به‌مراتب بیشتر به حزب‌الله حمله می‌کند.

حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. اسرائیل در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

در واکنش به قساوت حملات رژیم اشغالگر، حزب‌الله لبنان مواضع این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف حملات راکتی قرار داد.

امروز (دوشنبه) رژیم صهیونیستی برای هفدهمین روز متوالی به کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، بمباران محله‌های مسکونی و بیمارستان‌ها ادامه داده که شهادت بیش از ۵۰۰ فلسطینی را در پی داشته است. یکشنبه شب از نظر بمباران غزه بی‌سابقه بود. ارتش صهیونیستی اعلام کرد که در ۲۴ ساعت به بیش از ۳۲۰ هدف در غزه حمله کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته مرتکب ۲۳ جنایت شده است که بیش از ۵۰۰ شهید را در پی داشته که از این میان ۱۸۲ تن کودک هستند.

وزارت بهداشت غزه افزود: تعداد شهدای غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به ۵۰۸۷ تن افزایش یافته که ۲۰۵۵ تن کودک و ۱۱۱۹ تن زن هستند. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار