لغو دیدار پاشینیان و علی‌اف در بروکسل-راهبرد معاصر

لغو دیدار پاشینیان و علی‌اف در بروکسل

ایروان از لغو دیدار نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان که قرار بود اواخر ماه میلادی جاری در بروکسل برگزار شود، خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 25
کد خبر: ۲۱۰۳۴۳

به گزارش راهبرد معاصر، ایروان از لغو دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان که قرار بود اواخر ماه میلادی جاری (اکتبر) در بروکسل برگزار شود، خبر داد. خبرگزاری «تاس» روسیه به نقل از «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان گزارش داد لغو این دیدار به دلیل کنار کشیدن طرف آذربایجانی بوده است.

 

به گزارش «رویترز»، میرزویان در کنفرانس خبری با «ملانی جولی» وزیر خارجه کانادا که به ایروان سفر کرده، در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: «پاسخ سوال شما بسیار مستقیم و مختصر است. شما پرسیدید چه کسی زمان (برای این دیدار) را پیدا نکرد. بدیهی است رئیس‌جمهور آذربایجان». وی افزود: امیدوارم مشکل واقعاً زمان باشد. ارمنستان آماده شرکت در این نشست است.

 

میرزویان دوشنبه با همتای خود از جمهوری آذربایجان در تهران در قالب نشست ۳+۳ دیدار کرد که اولین گفت‌وگوی آن‌ها از زمان حمله برق‌آسای جمهوری آذربایجان به منطقه قره‌باغ کوهستانی بود که در پی آن اغلب جمعیت ۱۲۰ هزار نفری ارامنه این منطقه به ارمنستان کوچ کردند.

 

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که در نشست تهران حضور داشت، گفت اختلاف طولانی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مجموع حل‌وفصل شده و طرفین تنها باید اقدامات ملموس بیشتری را برای احیای کامل و عادی‌سازی روابط خود اجرا کنند.

 

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه هم که میزبان نشست وزرای خارجه فرمت ۳+۳ در تهران بود، گفت جنگ در قفقاز جنوبی اکنون پایان یافته و نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در این منطقه فرارسیده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده