واکاوی سفر مجدد امیرعبداللهیان به قطر-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است
سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» بررسی کرد:

واکاوی سفر مجدد امیرعبداللهیان به قطر

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ایران و قطر در زمینه مقاومت حماس و مردم فلسطین اتفاق‌نظر دارند، گفت: امیدواریم سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دوحه در راستای خروج مردم غزه از بحران جنایت‌های سهمگین رژیم صهیونیستی مثمر ثمر باشد و اقدامات فوری در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی شکل بگیرد.
سید رضا صدرالحسینی؛ کارشناس مسائل بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 01
کد خبر: ۲۱۱۳۹۳

واکاوی سفر مجدد امیرعبداللهیان به قطر

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در ادامه تحرکات دیپلماتیک ایران در ارتباط با موضوع فلسطین و تلاش برای پایان دادن به جنایت های رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان برای رایزنی با مقام های قطر درباره آخرین تحولات فلسطین به دوحه سفر کرد.


امیرعبداللهیان حدود دوهفته پیش نیز به قطر سفر و درباره تحولات اراضی اشغالی با مقام های این کشور ازجمله وزیر امور خارجه و امیر قطر دیدار و رایزنی کرده بود. وزیر امور خارجه کشورمان بعد از این سفر راهی ترکیه شد تا با مقام های این کشور نیز درباره تحولات اخیر اراضی اشغالی رایزنی و گفت وگو کند.

وزیر امور خارجه می کوشد با توجه به ارتباطات و نفوذ قطر و همکاری های منطقه ای که ایران با قطر دارد، دو کشور بتوانند اقدامی اساسی انجام دهند


سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره چرایی سفر مجدد وزیر امور خارجه کشورمان به قطر به «راهبرد معاصر» گفت: سفر وزیر امور خارجه را می توان در چارچوب اقدامات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در راستای دستیابی به آتش بس و خروج مردم غزه از شرایط کنونی قلمداد کرد، زیرا جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته برای جلوگیری از نسل کشی مردم غزه به وسیله صهیونیست ها اقدامات قابل توجهی انجام داده است.


وی افزود: دور نخست سفر امیرعبداللهیان به کشورهای منطقه، سفر به نیویورک و مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مطالب و موضوعاتی که در راستای افشای چهره جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفته شد، توانست بخش قابل توجهی از افکار عمومی را به سمت جنایت های این رژیم جلب کند، به طوری که موجب آگاهی و تنفر مردم جهان از رژیم صهیونیستی و حس محبت و کمک به مردم غزه شد.


کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است: متأسفانه به دلیل متحد نبودن دولت های مختلف نسبت به برخورد جدی با اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی و الزام آور نبودن مصوبات مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضرورت داشت اقدامات دیگری در این راستا شکل بگیرد و وزیر امور خارجه کشورمان با سفر به قطر به دنبال راهکارهای فوری است.


صدرالحسینی گفت: وزیر امور خارجه می کوشد با توجه به ارتباطات و نفوذ قطر و همکاری های منطقه ای که ایران با قطر دارد، دو کشور بتوانند اقدامی اساسی انجام دهند، زیرا موضوع نسل کشی در غزه، کوچ اجباری، کشتار جمعی و زیر پا گذاشتن همه قوانین بین المللی به وسیله رژیم صهیونیستی باید برجسته شود. این فجایع موضوعات ساده ای نیستند که به راحتی بتوان از کنارش عبور کرد.

امروز مردم غزه مظلومان مقتدری هستند که توانسته اند الگوی بی بدیل میان ملت ها ایجاد کنند


کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: با توجه به سیاست نزدیکی به همسایگان دولت سیزدهم، این سفر انجام شد. تهران و دوحه روی مقاومت مردم غزه و فلسطین به ویژه حماس اتفاق نظر دارند، لذا امیدواریم سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دوحه در راستای خروج مردم غزه از بحران جنایت های سهمگین رژیم صهیونیستی مثمر ثمر باشد و اقدامات فوری در عرصه منطقه ای و بین المللی شکل بگیرد.


صدرالحسینی معتقد است: مقاومت مردم غزه آنها را به الگویی جهانی تبدیل کرده است. در تاریخ کمتر ملتی اینچنین به وطن و ارزش های خود پایبند بوده است، به طوری که با تمام جنایت ها، موشکباران، بمباران و محاصره غذایی، مردم غزه اینگونه همه جانبه برای حفظ وطن پایمردی می کنند.


وی تصریح کرد: امروز مردم غزه مظلومان مقتدری هستند که توانسته اند الگوی بی بدیل میان ملت ها ایجاد کنند. بی شک شرایط به زودی برایشان تسهیل می شود و از وضعیت نابسامان خارج می شوند و در برابر دیدگان جهانیان جشن  پیروزی و مقاومت خود را برگزار خواهند کرد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده