ادعای صلح‌طلبی حامی شماره یک صهیونیست‌ها-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ادعای صلح‌طلبی حامی شماره یک صهیونیست‌ها

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه مدعی شد که واشنگتن بحران انسانی در غزه و تلفات عظیم غیرنظامیان را زیر سوال نمی‌برد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 07
کد خبر: ۲۱۲۳۱۹

به گزارش راهبرد معاصر، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه مدعی شد: «واشنگتن بحران انسانی در غزه و تلفات عظیم غیرنظامیان را زیر سوال نمی‌برد».

 

پاتل طی نشست خبری، با اعلام مجدد حمایت آمریکا از حملات رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه، گفت: «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و مهم است که بین حماس و غیرنظامیان تفاوت قائل شویم».

 

وی ادامه داد: «هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم کمک‌های بشردوستانه، به دست حماس افتاده‌اند. ما با اسرائیل و مصر در مورد ورود سوخت به غزه به نحوی که به غیرنظامیان کمک کند و نه حماس، گفتگو می‌کنیم».

 

این دیپلمات آمریکایی با گرفتن ژست بشردوستانه، ادعا کرد: «اظهارات وزیر میراث اسرائیل در مورد استفاده از سلاح هسته‌ای [علیه نوار غزه] غیرقابل قبول است. همه طرف‌ها باید از سخنان نفرت‌انگیزی که باعث افزایش تنش می‌شود، خودداری کنند».

 

پاتل در پاسخ به سوالی درباره موضع آمریکا برای آتش‌بس، اظهار داشت: «وقفه در جنگ، فرصتی است برای اجازه دادن به جریان کمک به غزه و حرکت داوطلبانه غیرنظامیانی که به دنبال خروج هستند».

 

وی همچنین ادعا کرد: «گزارش‌ها مبنی بر انتقال پیام‌های آمریکا به ایران و حزب‌الله از طریق عراق، بی‌اساس است».

 

پیش از این نیز وزارت خارجه ونزوئلا امروز ضمن محکوم کردن تهدید یک وزیر صهیونیست به استفاده از بمب اتمی علیه نوار غزه، خواستار اقدام سازمان ملل در این مورد شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده