«العربیه» مدعی شد؛ توافق بر سر تبادل اسرا بین حماس و تل‌آویو-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

«العربیه» مدعی شد؛ توافق بر سر تبادل اسرا بین حماس و تل‌آویو

یک شبکه سعودی ادعا کرد در خصوص تبادل اسرای فلسطینی و صهیونیست توافقی میان حماس و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 10
کد خبر: ۲۱۲۸۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه سعودی «العربیه»، شامگاه امروز (جمعه)، مدعی شد توافقی بر سر تبادل اسرا میان مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

 

این شبکه سعودی نوشت: «بر سر آزادی اسرای زن و کودک از سوی اسرائیل به‌ازای آزادی ۱۰۰ نفر از اسرای زن در نزد حماس توافق شده است».

 

این ادعا در حالی مطرح شده است که مقاومت اسلامی فلسطین یا تل‌آویو تا این لحظه به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند و آن را رد یا تایید نکرده‌اند.

 

ادعای این شبکه سعودی در حالی مطرح شده است که برخی منابع مصری و غربی، شامگاه چهارشنبه هفته جاری، از میانجیگری قاهره و دوحه برای برقراری آتش‌بس انسانی و توافق بر سر تبادل اسرا میان حماس و تل‌آویو خبر داده بودند.

 

شبکه مصری «القاهره» به نقل از منابعی که آن‌ها را آگاه خوانده بود، نوشته بود مذاکرات قاهره برای برقراری آتش‌بس انسانی در غزه به توافق نزدیک شده است.

 

لحظاتی پیش از گزارش این شبکه مصری، خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود قطر نیز در حال میانجیگری برای برقراری آتش‌بس انسانی در نوار غزه است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده