هنیه: به یک توافق آتش‌بس نزدیک می‌شویم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هنیه: به یک توافق آتش‌بس نزدیک می‌شویم

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به جریان داشتن مذاکراتی برای اعلام آتش‌بس در نوار غزه، گفت که مذاکرات به توافق آتش‌بس نزدیک شده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 21
کد خبر: ۲۱۴۶۳۷

به گزارش راهبرد معاصر، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)،‌ صبح امروز (سه‌شنبه)، در اظهاراتی از جریان داشتن مذاکراتی برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس در غزه خبر داد.

 

هنیه در بیانیه‌ای کوتاه که کانال تلگرامی حماس آن را منتشر کرد، سحرگاه امروز گفت: «جنبش [حماس] پاسخ خود را به برادران در قطر و میانجیگران تحویل داده است و ما به توافق آتش‌بس نزدیک می‌شویم».

 

در این بیانیه به جزئیات بیشتری درباره این توافق و اینکه آیا آتش‌بس موقت یا بلندمدت خواهد بود اشاره‌ای نشده است.

 

با این حال، «زاهر جبارین» مسئول دفتر شهدا، اسرا و جانبازان حماس، دیشب، در اظهاراتی گفت که اسرائیل در برقراری آتش‌بس در نوار غزه تعلل می‌کند.

 

در این اظهارات که در وبگاه رسمی حماس منتشر شد، اشاره شد حماس یک چارچوب کلی برای اجرای هرگونه توافق مشخص کرده و شرط حماس برای تکمیل آتش‌بس اجرای کامل مفاد این چارچوب است.

 

زاهر جبارین در ادامه بدون اشاره به جزئیات بیشتر در توافق بیان کرد اسرائیل «تعهداتی را که به میانجیگران داده بود، بارها نقض کرده است».

 

این اظهارات در حالی منتشر شد که شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی (کان) پیش از آن در گزارشی خبر داد تل‌آویو به توافق تبادل اسرا «چراغ سبز» نشان داده و منتظر پاسخ حماس است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده