تلاش آلمان برای تقویت پدافند هوایی ارتش اوکراین-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تلاش آلمان برای تقویت پدافند هوایی ارتش اوکراین

وزیر دفاع آلمان روز سه شنبه در سفر به «کی‌یف» از ارسال سامانه‌های دفاع هوایی برای ارتش اوکراین برای تقابل با جنگنده‌ها و پهپادهای روسیه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 22
کد خبر: ۲۱۴۸۰۷

به گزارش راهبرد معاصر، آلمان به اوکراین قول کمک نظامی ۱.۳ میلیارد یورویی دیگر را داده است که شامل چهار سامانه دفاع هوایی«آیریس» وهمچنین ۲۰۰۰۰ گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری و سلاح‌های ضد تانک است.

 

به گزارش وبگاه «پراودا» وزیر دفاع آلمان صبح سه شنبه برای یک سفر از پیش اعلام نشده وارد اوکراین شد. وزیر دفاع آلمان در «کی‌یف» در دیدار با همتای اوکراینی خود گفت:«این پنجمین بسته کمک نظامی از زمستان گذشته تاکنون است و مطمئن هستم که به شما در مبارزه با روسیه کمک خواهد کرد.»

 

«هرمان هالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین اخیرا گفت، روسیه در حملات پهپادی خود حدود ۳۰ درصد از زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار داد. هالوشچنکو با مطرح کردن نیاز به دریافت سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با روسیه گفت: «ما این پیام را به شرکای خود می‌فرستیم که باید از آسمان خود محافظت کنیم.»

 

وزیر دفاع آلمان در پاسخ به سئوالی درباره انتقال موشک‌های دوربرد «تاروس» به اوکراین گفت که اطلاعات جدیدی در مورد این موشک‌ها ندارد.

 

پیش از آن، وزیر دفاع آلمان گزارش رسانه‌ها مبنی بر 2 برابر شدن کمک نظامی آلمان به اوکراین در سال ۲۰۲۴ به ۸ میلیارد یورو را تایید کرده بود.

 

روزنامه آلمانی «بیلد» اخیرا نوشت، منابعی در وزارت دفاع آلمان گفته‌اند که دولت آلمان در روزهای گذشته تصمیم گرفت که به اوکراین در سال ۲۰۲۴ کمک نظامی اهدا کند. آلمان پیش از این در ماه اکتبر، بسته کمکی حاوی سامانه‌های موشکی، مهمات و نفربرهای زرهی به اوکراین ارائه کرد.

 

به اذعان کارشناسان و مقام‌های غربی و حتی خود اوکراینی‌ها، کی‌یف نتوانسته در ضدحملات علیه ارتش روسیه به‌رغم در اختیار داشتن تسلیحات و تجهیزات پیشرفته غربی موفق عمل کند و تلفات و خسارات سنگینی را متحمل شده است.

 

پیش از این نیز «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «مایا ساندو» رئیس جمهور مولداوی نیز در اقدامی تحریک‌آمیز علیه روسیه، برای نشان دادن حمایت خود از اوکراین به کی‌یف سفر کرده بودند.

 

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) در سفر به کی‌یف از سفارت ایالات متحده در این شهر بازدید کرد و سپس به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اطمینان داد که حمایت آمریکا از اوکراین ادامه خواهد داشت.

 

آستین به زلنسکی گفت:«پیامی که امروز برای شما آورده‌ام این است که ایالات متحده با شماست. ما برای مدت طولانی با شما خواهیم ماند.»

 

آمریکا از زمان حمله روسیه به اوکراین بیش از ۴۰ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین ارائه کرده است.

 

گزارش به‌روز شده رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس که سه شنبه منتشر شد، آمده است که توقف پرتاب موشک از سوی روسیه نشان‌دهنده ذخیره‌سازی این تسلیحات برای حملات آینده علیه زیرساخت‌های اوکراین است.

 

روسیه در روزهای اخیر ۵۰ پهپاد انتحاری به سمت«کی‌یف» پرتاب کرد. یکی از اهداف روسیه تضعیف پدافند هوایی اوکراین و شکل دادن به فضای نبرد قبل از حملات زمستانی هماهنگ علیه زیرساخت های انرژی اوکراین است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده