مشاور سابق پنتاگون: «احمق‌ها» با روسیه صلح کنید-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مشاور سابق پنتاگون: «احمق‌ها» با روسیه صلح کنید

مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه واشنگتن دیگر نمی‌تواند کمک نظامی چندانی به اوکراین کند تأکید کرد که واشنگتن و متحدان غربی‌اش در اوکراین شکست خورده‌اند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 26
کد خبر: ۲۱۵۳۵۳

به گزارش راهبرد معاصر. «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که آمریکا و حامیان غربی اوکراین در جنگ با روسیه شکست خورده‌اند و از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواست که هرچه سریع‌تر وارد مذاکرات صلح با مسکو شود.

 

مک‌گرگور با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: آمریکا تقریبا تمام ذخایر جنگی، سیستم‌های تسلیحاتی و مهمات را به اوکراین ارسال کرده «و چیزی زیادی باقی‌نمانده» که ارسال کند.

 

وی در ادامه افزود «جنگ در اوکراین شکست خورده» و از «احمق‌ها» خواست که «صلح کنند».

 

وب‌سایت شبکه «ای‌بی‌سی» به نقل از یک مقام آگاه دولت اوکراین که نخواسته نامش فاش شود اعلام کرد که پس از تحولات اخیر در خاورمیانه و آغاز جنگ غزه، ارسال گلوله‌های توپخانه آمریکا به اوکراین تا یک سوم کاهش یافته است. ای‌بی‌سی دراین‌باره نوشت: از آغاز جنگ اسرائیل علیه حماس در نوار غزه، ارسال گلوله‌های توپخانه آمریکا برای استفاده ارتش اوکراین تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

 

با این حال این مقام اوکراینی گفته است که مقامات آمریکا به کی‌یف اطمینان داده‌اند که ارسال تسلیحات نظامی به اسرائیل تعهدات آمریکا به اوکراین را تحت تأثیر قرار نخواهد داد، اما این اتفاق افتاده است.

 

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون چند هفته پیش مدعی شد که آمریکا می‌تواند هم‌زمان نیازهای تسلیحاتی اسرائیل و اوکراین را تأمین کند.

 

نشریه بلومبرگ نیز دیروز دوشنبه با اشاره به نامه اخیر گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا استدلال می‌کند که آمریکا احتمالاً نتواند جنگنده‌های اف -۱۶ را به موقع در اختیار تایوان قرار دهد.

 

به نوشته بلومبرگ «قانونگذاران آمریکایی در هفته‌های اخیر نگرانی‌های خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند که آیا تعهدات نظامی آمریکا به اوکراین، اسرائیل تایوان از توانایی واشنگتن برای مقابله همزمان در جنگ‌های مختلف بیشتر نیست.»

 

اخیراً بیش از ۲۰ نفر از قانونگذاران جمهوری‌خواه با ارسال نامه‌ای به «فرانک کندال» فرمانده نیروی هوایی آمریکا، نگرانی خود را نسبت به تداوم مشکلات در تولید و صادرات جنگنده‌های اف -۱۶ اعلام کردند.

 

نویسندگان این نامه از کیندل خواسته اند تا بر ارائه کمک‌های نظامی وعده داده شده به تایوان تمرکز کند. قانونگذاران افزودند که آمریکا «نمی‌تواند به نزدیک‌ترین دوستان خود وعده‌های بیش از حد بدهد». این قانونگذاران همچنین از فرمانده نیروی هوایی خواستند تا ۱۸ دسامبر گزارشی در این باره تهیه کند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار