پنتاگون پولی برای تقویت نیروهایش در خاورمیانه ندارد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پنتاگون پولی برای تقویت نیروهایش در خاورمیانه ندارد

یک نشریه آمریکایی گزارش داد که پنتاگون منابع مالی کافی برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه غرب آسیا در اختیار ندارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 29
کد خبر: ۲۱۵۹۱۹

به گزارش راهبرد معاصر. نشریه «پالتیکو» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا از منابع مالی کافی برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه غرب آسیا بهره‌مند نیست.

 

پالتیکو ضمن اشاره به کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، نوشت که عدم اجماع در کنگره برای تصویب بودجه نظامی سال جدید، ناشی از همین امر است.

 

در ادامه این گزارش آمده است که پنتاگون در حال حاضر تنها بودجه محدودی را در اختیار دارد که در بودجه سال مالی گذشته تخصیص داده شده زیرا بودجه جدید برای سال جاری هنوز تصویب نشده است.

 

پالتیکو سپس به نقل از «کریس شروود» سخنگوی ارتش آمریکا نوشت: «وضعیت خاورمیانه مستلزم اقدامات فوق‌العاده ای است که پنتاگون را به تخصیص مجدد بودجه از سایر حوزه‌های هزینه‌شده، کاهش اعتبارات برای آماده‌سازی، استقرار و آموزش نیروها مجبور می‌کند».

 

بر این اساس، شروود گفت که به همین دلیل، تعدادی از برنامه‌های وزارت دفاع آمریکا ممکن است با کاهش یا لغو مواجه شوند.

 

از سوی دیگریک مقام ناشناس آمریکایی مدعی شد که رئیس‌جمهور آمریکا به رژیم صهیونیستی در مورد مرحله بعدی اقدامات این رژیم، جهت آغاز عملیات نظامی در جنوب غزه هشدار داده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار