علی باقری در دیدار وزیر خارجه سنگال: استراتژی جمهوری اسلامی تعامل حداکثری با کشور‌های آفریقایی است-راهبرد معاصر

علی باقری در دیدار وزیر خارجه سنگال: استراتژی جمهوری اسلامی تعامل حداکثری با کشور‌های آفریقایی است

معاون سیاسی وزارت امورخارجه با تأکید بر راهبرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه تعامل حداکثری با کشور‌های آفریقایی اظهار داشت: ایران شریک قابل اتکای آفریقا برای برقراری امنیت پایدار و توسعه پیوسته است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 30
کد خبر: ۲۱۶۱۴۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ «علی باقری» در ادامه سفر خود به داکار، با «ماجور فال» وزیر امور خارجه سنگال دیدار و گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به برگزاری نهمین نشست مجمع صلح و امنیت در آفریقا تصریح کرد: هوشمندی ملت‌ها و هوشیاری دولت‌های آفریقایی اجازه نخواهد داد تا غربی‌های استعمارگر با پوشش توسعه به غارت خود از آفریقا ادامه دهند.

باقری با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در پایداری امنیت درون‌زای منطقه‌ای تصریح کرد: ریشه اصلی ناامنی‌ها در مناطق مختلف آفریقا و سرچشمه تولید و ترویج تروریسم در آفریقا به غربی‌های استعمارگر برمی‌گردد.

وی همچنین به استراتژی جمهوری اسلامی ایران در زمینه تعامل حداکثری با کشور‌های آفریقایی اشاره و تأکید کرد: ایران شریک قابل اتکای کشور‌های آفریقایی برای برقراری امنیت پایدار و توسعه پیوسته است.

باقری با اشاره به همکاری‌های ایران و سنگال در عرصه بین‌المللی متذکر شد: مسئولیت سنگال در سازمان ملل به‌عنوان رئیس کمیته دائمی حمایت از احقاق حقوق مشروع فلسطین، بستر مناسبی را برای بسیج ظرفیت‌های کشور‌های مستقل از جمله کشور‌های اسلامی برای استیفای حقوق مردم فلسطین است.

وزیر خارجه سنگال هم در این دیدار ضمن تشکر از حضور معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نشست مجمع صلح و امنیت در آفریقا گفت: دو کشور همواره دارای روابط مناسبی بوده‌اند و بر اساس تقویم همکاری‌های دوجانبه به‌زودی پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در داکار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ریاست سنگال بر کمیته استیفای حقوق فلسطین در سازمان ملل گفت: مواضع داکار با تهران در موضوع فلسطین مشترک است و ما خواستار قطع فوری این جنایات اسراییل در غزه هستیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان هم با اشاره به برگزاری نهمین نشست مجمع صلح و امنیت در آفریقا تصریح کرد: هوشمندی ملت‌ها و هوشیاری دولت‌های آفریقایی اجازه نخواهد داد تا غربی‌های استعمارگر با پوشش توسعه به غارت خود از آفریقا ادامه دهند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار