تحویل دو اسیر صهیونیست به صلیب سرخ در مرحله هفتم تبادل اسرا-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تحویل دو اسیر صهیونیست به صلیب سرخ در مرحله هفتم تبادل اسرا

گردان قسام شامگاه پنجشنبه در حضور انبوه فلسطینیان در میدان فلسطین شهر غزه، اسرای صهیونیست را به صلیب سرخ تحویل داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۵ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 30
کد خبر: ۲۱۶۱۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ در چارچوب مرحله هفتم تبادل اسرا، شاخه نظامی حماس، دو اسیر زن صهیونیست را در میدان فلسطین در مرکز شهر غزه تحویل صلیب سرخ داده است.

امشب قرار است ۳۰ اسیر فلسطینی دیگر نیز از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شوند. سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرای فلسطینی که قرار است امشب در چارچوب مبادله اسرا با حماس آزاد شوند، در حال انتقال به زندان اوفر هستند.

در مرحله هفتم تبادل اسرا قرار است هشت اسیر صهیونیست با ۳۰ اسیر فلسطینی از جمله هشت بانوی فلسطینی تبادل شوند.

قطر صبح امروز (پنجشنبه) از تمدید یک‌روزه آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین خبر داد. ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر، در این باره اعلام کرد: دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بر سر تمدید آتش‌بس برای یک روز دیگر توافق کردند.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیر مستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند. این آتش‌بس دوشنبه هم به مدت دو روز دیگر تمدید شده بود.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه پیش مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر صهیونیست، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی صورت گرفت که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شده است. / الجزیره

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده