رویترز: کشته‌ها و زخمی‌های روسیه در جنگ اوکراین به ۳۱۵ هزار نفر رسید-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رویترز: کشته‌ها و زخمی‌های روسیه در جنگ اوکراین به ۳۱۵ هزار نفر رسید

یک گزارش اطلاعاتی آمریکا که از حالت طبقه‌بندی‌شده بیرون آمده است، نشان می‌دهد که تعداد کشته‌ها و زخمی‌های روسیه در جنگ اوکراین به ۳۱۵ هزار نفر رسیده است.
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 13
کد خبر: ۲۱۸۲۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ رویترز سه‌شنبه به نقل از یک منبع آگاه از این گزارش اطلاعاتی نوشت که خسارات و تلفات روسیه در این جنگ باعث شده است که نوسازی ارتش روس ۱۸ سال به عقب بیافتد.

این منبع که نامش فاش نشده است، افزود که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ جنگ اوکراین را با ۳۶۰ هزار پرسنل نظامی آغاز کرد و تاکنون ۸۷ درصد (۳۱۵ هزار تن) از کل افرادی که در این جنگ شرکت داشتند کشته یا زخمی شده‌اند.

این منبع اعلام کرد که به دلیل تلفات بالای ارتش روسیه، این کشور مجبور شده که استاندارد‌های سربازگیری را پایین آورده و از میان شهروندان مسن‌تر نیز برای حضور در جنگ استفاده کند.

وی مدعی شد که تنها یک هزار و ۳۰۰ خودروی زرهی روسیه در میدان جنگ باقی مانده و این کشور مجبور شده است از تانک‌های تی۶۲ که در دهه ۱۹۷۰ تولید شده‌اند، استفاده کند.

این گزارش در حالی منتشر شده که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز برای جلب کمتر نظامی بیشتر از غرب به آمریکا رفته است.

وی دوشنبه در دانشگاه دفاع ملی در واشنگتن با درخواست برای تداوم حمایت واشنگتن از کی‌یف گفت: تسلیحات آمریکایی می‌تواند کار را به سرانجام رسانده و ارتش روسیه را در اوکراین شکست دهد.

زلنسکی با بیان اینکه در حال حاضر اوکراینی‌ها تسلیم نشده‌اند و نخواهند شد، تاکید کرد: ما می‌دانیم چه کنیم و شما می‌توانید روی اوکراین حساب کنید و ما هم امیدواریم بتوانیم روی شما حساب کنیم. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده