آغاز آماده سازی زمین ۱۰۸ هکتاری نهضت ملی مسکن کرمان-راهبرد معاصر

آغاز آماده سازی زمین ۱۰۸ هکتاری نهضت ملی مسکن کرمان

عملیات گام نخست آماده سازی سایت ۱۰۸ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان با حضور استاندار کرمان، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در این شهر آغاز شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۸ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 20
کد خبر: ۲۱۹۴۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ در شرایطی که تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن همواره با مشکلات متعددی در شهر کرمان مواجه بود، تخصیص و آماده سازی این زمین می تواند بخشی از نیاز مردم کرمان به مسکن را پوشش دهد.

در این زمینه عملیات آماده سازی سایت ۱۰۸ هکتاری نهضت ملی مسکن شهر کرمان با هدف ساخت هشت هزار و ۳۴۴ واحد مسکونی (یک هزار و ۴۳ زمین ۳۶۰ مترمربعی) روز چهارشنبه در شهرک شهید همت شهر کرمان آغاز شد.

آماده سازی زمین ۱۰۸ هکتاری نهضت ملی مسکن کرمان آغاز شد

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در این آیین گفت: آغاز عملیات اجرایی پروژه مذکور نقطه عطفی است در راستای مرتفع ساختن مشکلات مسکن مردم شهر کرمان است.

رضا حافظی افزود: عملیات اجرایی این پروژه در تاریخ ۲۱ آبان ماه توسط شرکت بهسازان سالار کرمان آغاز شد و سه مرحله عملیات خاکبرداری معادل ۱۵۸ هزار متر مکعب، عملیات خاکریزی معادل ۹۶ هزار متر مکعب و همچنین جدول گذاری معادل ۱۶ هزار متر طول قرار است به زودی پایان رسد.

وی ادامه داد: این سایت به مساحت ۱۰۸ هکتار است که تعداد هشت هزار و 344 واحد مسکونی و همچنین یک هزار و 43 قطعه زمین ۳۶۰ متر مربعی در آن در نظر گرفته شده است.

قائم مقام وزیر راه شهرسازی نیز در این آیین با اعلام اینکه در سراسر کشور ساخت مسکن به صورت جهادی در حال انجام است گفت: در شهر کرمان نیز این پروژه نوید روزهای خوبی برای مسکن استان خواهد داد.

محمدعلی زهره ای با اشاره به اینکه در وزارت راه و شهرسازی ۲ اصل مهم را در دستور کار قرار داده ایم، ادامه داد: اول طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت، دوم طرح نهضت حمل و نقل که به یاری خداوند امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ترقی بیش از پیش این طرح ها باشیم.

کارفرمای این پروژه اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان و مجری پیمانکار بخش خصوصی است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار