وضعیت فاجعه بار در غزه با افزایش آوارگان به حدود ۲ میلیون نفر-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

وضعیت فاجعه بار در غزه با افزایش آوارگان به حدود ۲ میلیون نفر

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد با افزایش شمار آوارگان به قریب به ۲ میلیون نفر و کمبود شدید کمک‌ها، این منطقه با وضعیت فاجعه باری مواجه است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۴ - ۰۲ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 23
کد خبر: ۲۱۹۸۳۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ اسماعیل الثوابته گفت: ما خواستار بازگشایی دائمی گذرگاه رفح و کلیه گذرگاه‌های نوار غزه با هدف نجات اهالی غزه هستیم.

الثوابته افزود: وضعیت بخش بهداشتی و درمانی نوار غزه فاجعه بار است و همچنان این بخش در کانون حملات رژیم اشغالگر قدس قرار دارد.

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه تأکید کرد: بیمارستان‌های غزه دیگر گنجایش شمار بسیار فراوان زخمی‌ها را ندارند و به همین دلیل از مصر و کشور‌های عربی می‌خواهیم زخمی‌های غزه را برای مداوا بپذیرند.

الثوابته تصریح کرد: نیرو‌های رژیم اشغالگر، شب‌ها اقدام به غارت منازل فلسطینی‌ها می‌کنند از سوی دیگر آوارگان را وادار به دادن دارایی‌هایشان به نیروهایشان می‌کنند.

همچنین مدیر بیمارستان شهدای الاقصی در غزه نیز تأکید کرد که وضعیت در نوار غزه فاجعه بار و بسیار دشوار است و مدیریت بیمارستان قادر به تأمین غذا برای بیماران و کادر درمان نیست.

رئیس دفتر اطلاع رسانی سازمان پزشکان بدون مرز هم در گفتگو با شبکه الجزیره قطر، گفت: قطعنامه شورای امنیت درباره غزه باعث ناامیدی ما شد.

ایناس ابوخلف با بیان اینکه زنجیره حمله به غیر نظامیان و محاصره نوار غزه، همچنان ادامه دارد، افزود: بیش از دو میلیون نفر در جنوب نوار غزه در محاصره هستند.

رئیس دفتر اطلاع رسانی پزشکان بدون مرز گفت: ارتش رژیم صهیونیستی ۶ نفر از کادر بیمارستان العوده را بازداشت کرده است.

در همین ارتباط، دفاع مدنی غزه اعلام کرد پیکر‌های ده‌ها تن از شهدای بیت لاهیا در شمال نوار غزه پس از مدت‌ها از شهادتشان از زیر آوار خارج شده‌اند. / المیادین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده