مسکو: قطعنامه شورای امنیت وضعیت غزه را تغییر نمی‌دهد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مسکو: قطعنامه شورای امنیت وضعیت غزه را تغییر نمی‌دهد

وزارت خارجه روسیه ضمن اشاره به ذکر نشدن لزوم توقف جنگ در نوار غزه در قطعنامه ۲۷۲۰ شورای امنیت، گفت که باوجود حملات و بمباران‌های شدید نمی‌توان هیچ کمک بشردوستانه‌ای به غزه رساند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 26
کد خبر: ۲۲۰۳۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه روسیه شامگاه دوشنبه در واکنش به تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل درباره نوار غزه، گفت که این قطعنامه فایده‌ای برای اوضاع انسانی در این منطقه ندارد.

 

این وزارتخانه ضمن اشاره به ذکر نشدن لزوم توقف جنگ در نوار غزه در این قطعنامه، توضیح داد که باوجود حملات و بمباران‌های شدید نمی‌توان هیچ کمک بشردوستانه‌ای به غزه رساند.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «روسیه به قطعنامه ۲۷۲۰ رأی ممتنع داد زیرا درخواست‌هایی از نمایندگان فلسطین و کشورهای عربی دریافت کرده بود».

 

وزارت خارجه روسیه همچنین افزود: «اکنون مهم است که برای احیای چشم‌انداز سیاسی در فرآیند حل مناقشه فلسطین-اسرائیل بر اساس بنیان‌های حقوقی بین‌المللی و ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی اقدام بشود».

 

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بدون درخواست آتش‌بس خواستار افزایش کمک‌رسانی به غزه است. این قطعنامه با ۱۳ رأی مثبت و رأی ممتنع آمریکا و روسیه به تصویب رسید.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه را «گامی ناکافی» برای پایان دادن به درگیری‌ها توصیف کرد.

 

شبکه سی‌جی‌تی‌ان چین قبل از تصویب این قطعنامه گزارش داده بود آمریکا درخواست روسیه برای گنجانده شدن بندی برای «توقف فوری و پایدار خصومت‌ها» در متن قطعنامه شورای امنیت را وتو کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده