«فسیل» همچنان می‌تازد / عبور از ۳۰۰ میلیارد-راهبرد معاصر

«فسیل» همچنان می‌تازد / عبور از ۳۰۰ میلیارد

با گذشت ۱۰ ماه از اکران فسیل، خبر‌ها در باره رکوردشکنی این فیلم در فروش ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 26
کد خبر: ۲۲۰۴۳۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ از اسفند ماه سال گذشته که فسیل اکران شده، مدام خبر‌هایی از فروش بالا و حیرت انگیز این فیلم منتشر می‌شود. این فروش بالا باعث شده بر خلاف قاعده برای اولین بار در ایران فیلمی‌نزدیک به یک سال روی پرده باشد و سینماداران برای اکرانش همچنان مشتاق باشند.

فیلم کریم امینی، حالا در جدیدترین آماری که دیروز منتشر شده در اکران‌های داخلی و خارج از کشور و اکران‌های محدود روز‌های اخیر بیشتر از ۳۰۰ میلیارد فروش داشته است. فسیل با بازی بهارم افشاری پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شناخته شده است، هرچند با توجه به قیمت بلیت در سال‌های گذشته و مقایسه آن با قیمت بلیتی که فسیل فروخته، ادعای درستی به نظر نمی‌رسد. فسیل داستان اسماعیل، سعید و صفاست که عضو گروه موسیقی بلک داگز هستند و برای معروفیت و موفقیت تلاش می‌کنند. اسماعیل با نام خوانندگی اسی، دنبال اجرا جلوی شاه است. اما صفا گرایش چپ دارد با سرودن ترانه‌های اعتراضی سعی می‌کند محبوبیتی بین مردم کسب کند، ولی به زندان می‌افتند. اسی در یک تصادف به کما می‌رود و ۱۰ سال بعد به هوش می‌آید. زمانی که حکومت شاه به پایان رسیده، نامزدش فرنگیس ازدواج کرده و صفا به سازمان مجاهدین پیوسته است. فیلم با فضای نوستالژیک دهه پنجاه توانسته به طرز غافلگیرکننده‌ای مخاطب را جذب کند و حالا قرار است در نوروز هم به شکل آنلاین اکران شود.

علاوه بر این فیلم، «هتل» مسعود اطیابی هم به فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی رسیده و با بازی پژمان جمشیدی و محسن کیایی بعد از فسیل، دومین کمدی پرفروش این روزهاست. هتل در چهار روز نخست انتشار، نزدیک پنج میلیارد تومان فروش داشت و به صدر جدول فروش هفتگی سینمای ایران رسید و در ماه اول اکران خود توانست بیش از ۸۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد. در پایان ماه دوم اکران هم خود با جذب بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مخاطب، سومین فیلم کمدی پربیننده تاریخ سینمای ایران شناخته شد.

فروش دو فیلم فسیل و هتل باعث شده گیشه سینما که به دنبال کرونا و و شرایط اجتماعی سال گذشته در رکود بود، رونق بگیرد. هرچند آن را نمی‌توان از آن به عنوان رونق سینمای ایران برداشت کرد. چراکه در پرفروش‌ترین روز سینما‌ها در این فصل که روز ۱۱ مهرماه بود، ۵۰ درصد کل فروش فقط متعلق به فیلم هتل بود./  همشهری آنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده