پرواز گسترده هواپیماهای آمریکایی در آسمان سوریه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پرواز گسترده هواپیماهای آمریکایی در آسمان سوریه

منابع محلی از پرواز گسترده هواپیماهای آمریکایی بر فراز مناطقی در شرق سوریه خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۱۵ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 05
کد خبر: ۲۲۲۰۵۱

به گزارش راهبرد معاصر. منابع محلی از پرواز گسترده هواپیماهای شناسایی آمریکایی بر فراز مناطقی در حومه دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

 

از سوی دیگر، یک مسئول آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست اذعان کرد که نیروهای ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا در خاورمیانه، از ۱۷ اکتبر گذشته تاکنون ۱۱۵ بار در معرض حمله قرار گرفته‌اند.

 

بر اساس این گزارش، تاکنون مقاومت عراق پایگاه‌های آمریکایی عین‌الاسد، نزدیک فرودگاه اربیل، حریر عراق و خراب الجیر، الشدادی، التنف، الرمیلان، المالکیة، پایگاه‌های نظامی در نزدیکی میدان‌های نفتی کونیکو و العمر دهکده سبز در سوریه را با موشک و پهپاد انتحاری بارها هدف قرار داده است. هدف از این عملیات‌ها، اعمال فشار بر کاخ سفید برای توقف حمایت‌های مستمر از اشغالگران اسرائیلی در جنگ کنونی غزه است.

 

شبکه سی‌.ان. ان آمریکا نیز با پیش‌بینی افزایش احتمال تلفات نظامیان آمریکایی، اعلام کرد که این موضوع نشان دهنده یک بحران خارجی جدید و ناخوشایند برای آمریکا به ویژه در بحبوبه تلاش برای انتخاب مجدد جو بایدن برای ریاست‌جمهوری به شمار می‌آید.

 

تأکید مقاومت عراق بر ادامه حملات، در شرایطی است که از هفته‌های نخست نبرد طوفان‌الاقصی، مقاومت عراق برای حمایت از فلسطین وارد عمل شده و پایگاه‌های آمریکایی را در عراق و سوریه، با موشک و پهپاد هدف قرار داد به طوری که شمار این حملات به بیش از ۱۰۰ عملیات فراتر رفته است.

 

مقاومت اسلامی عراق عملیات خود را به تدریج تشدید کرده تا اینکه اهداف رژیم صهیونیستی در ایلات مشرف بر دریای سرخ و تأسیسات گازی کاریش در منطقه مدیترانه را با موشک‌هایی با برد ۴۰۰ کیلومتر و پهپادهای دوربرد هدف قرار داد و نشان داد که توانایی مادی و انسانی برای ضربه زدن به هر هدفی در فلسطین اشغالی را دارد./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده