هشدار به نتانیاهو: احتمال چرخش سلاح نیروهای تشکیلات خودگردان به سمت اسرائیل-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هشدار به نتانیاهو: احتمال چرخش سلاح نیروهای تشکیلات خودگردان به سمت اسرائیل

آژانس امنیت داخلی رژیم، شاباک، به بنیامین نتانیاهو هشدار داده اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز خشونت‌های احتمالی در کرانه باختری انجام دهد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 13
کد خبر: ۲۲۳۰۶۲

به گزارش راهبرد معاصر، گزارش‌ رسانه‌های اسرائیلی حاکی از آن است که آژانس امنیت داخلی رژیم، شاباک، به بنیامین نتانیاهو هشدار داده اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز خشونت‌های احتمالی در کرانه باختری انجام دهد.

 

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل می‌گوید شاباک با تحویل دادن سندی به نتانیاهو هشدار داده که کرانه باختری در آستانه ناآرامی‌های قریب‌الوقوع قرار دارد.

 

هرزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل و شماری از دیگر فرماندهان ارشد نظامی این رژیم هم هشدارهای مشابهی صادر کرده‌اند.

 

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز در گزارشی مشابه مدعی شده به یوآو گالانت وزیر جنگ و بنی گانتز هشدار داده شده که اسرائیل با خطر گشوده شدن جبهه جدیدی در کرانه باختری همزمان با جنگش در غزه با حماس و در مرز شمالی با حزب‌الله روبرو است.

 

این نگرانی‌ها در شرایطی تشدید شده که اسرائیل از تحویل صدها میلیون دلار از درآمدهای مالیاتی به تشکیلات خودگردان خودداری کرده و اجازه بازگشت ۱۵۰ هزار فلسطینی به کارشان را نمی‌دهد.

 

در نتیجه این سیاست‌های اسرائیل تشکیلات خودگردان قادر به پرداخت حقوق به کارکنان خود از جمله به نیروهای امنیتی خود برای چندین ماه نبوده است.

 

شاباک در سند جدید خود هشدار داده که این وضعیت ممکن است موجب شود نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین سلاح‌هایشان را به سمت نیروهای اسرائیل نشانه بگیرند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده