پنتاگون: منتظر تصمیم رئیس جمهور هستیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پنتاگون: منتظر تصمیم رئیس جمهور هستیم

معاون سخنگوی پنتاگون شامگاه دوشنبه گفت که وزارت دفاع هنوز نمی‌داند نقطه آغاز حمله به پایگاه آمریکا در اردن از کجا بوده است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 29
کد خبر: ۲۲۵۸۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ معاون سخنگوی پنتاگون شامگاه دوشنبه گفت که آمریکا هنوز نمی‌داند نقطه آغاز حملات به پایگاه آمریکا در شمال شرق اردن از کجا بوده است.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، اضافه کرد: «ما هنوز در حال ارزیابی اتفاقات دیروز هستیم».

معاون سخنگوی پنتاگون افزود: «پاسخ به حمله در زمان مناسب انجام خواهد شد و منتظر تصمیم رئیس جمهور هستیم».

رسانه‌ها دوشنبه شب به وقت تهران به جزئیات بیشتری از حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن با سوریه اشاره کردند.

طبق گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال پدافند هوایی در پایگاه آمریکایی در اردن پهپاد انتحاری را با هواپیمای خودی اشتباه گرفت.

مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و دستکم ۲۵ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.

سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) یکشنبه شب در بیانیه‌ای تایید کرد که در حمله یک فروند پهپاد به پایگاهی در شمال شرقی اردن، سه نظامی کشته و ۲۵ پرسنل این کشور زخمی شدند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد حمله به نیرو‌های آمریکایی را به گروه‌های تحت حمایت ایران نسبت دهد، اما اذعان کرده که واشنگتن هنوز در حال گردآوری اطلاعات در خصوص این حمله است.

یک مقام آمریکایی یکشنبه شب در واکنش به حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن با سوریه گفت که این حمله لزوما از سوی ایران صورت نگرفته است. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده