واکنش اروپایی‌ها به جنگ احتمالی روسیه و آمریکا چیست ؟-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است
نظرسنجی شورای اروپا بررسی کرد؛

واکنش اروپایی‌ها به جنگ احتمالی روسیه و آمریکا چیست ؟

نظرسنجی شورای اروپا نشان می دهد که از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، ذهنیت اروپایی ها نسبت به واشنگتن تغییر یافته تا آن جا که شهروندان اروپایی اعلام نموده‌اند در صورت بروز درگیری میان مسکو و واشنگتن، ترجیح می‌دهند بی طرف بمانند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 17
کد خبر: ۲۲۵۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی رغم میل باطنی ترامپ مبنی بر نزدیکی به روسیه، ظن موجود در واشنگتن مبنی بر دخالت روسیه در پروسه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وضع تحریم‌های سنگین علیه مسکو، موجب تیرگی روابط طرفین شده است. اخراج وسیع دیپلمات‌های روسی از واشنگتن بر چالش موجود به مراتب افزود.

 

اتخاذ سیاست های یکجانبه گرایانه ترامپ مبتنی بر تحقق وعده اش تحت عنوان "اول آمریکا" و خروج از معاهدات بین المللی بانگرانی اروپایی‌ها نیز روبرو شده است.

 

مطابق با نوشته روزنامه سوئدی Svenska Dagbladet ، روابط اروپا و آمریکا بدلیل موضع واشنگتن که آمریکا را «بالاتر از همه» می‌داند، افت کرده است.مدتی قبل، رئیس کمیسیون اروپایی متذکر شد که در زمان ریاست جمهوری ترامپ، ایالات متحده برای اتحادیه اروپا در مقایسه با چین خطر بزرگتری شده است.

 

مطابق با نظرسنجی شورای اروپا در امور بین‌الملل، اروپایی‌هابه این سوال پاسخ دادند که در صورت بروز درگیری بین آمریکا و روسیه، طرف کدام یک را خواهند گرفت. بر این مبنا از 53 تا 85 درصد اروپائیان ترجیح می‌دهند بیطرف باشند.

 

نتایج نظرسنجی نیز نشانگر آن است که تعداد هرچه کمتر اروپائیان، آمریکا را بهترین متحد خود می‌دانند.

 

از 3 تا 19 درصد ساکنان اروپا روی کمک آمریکا حساب می‌کنند. و از 22 تا 60 درصد فقط به اتحادیه اروپا باور دارند. در صورت بروز درگیری بین واشنگتن و مسکو، از 53 تا 85 درصد ترجیح دادند بیطرف باقی بمانند. حتی در لهستان 45 درصد بیطرفی خود را حفظ خواهند کرد و 33 درصد از آمریکا حمایت خواهند کرد. در اسلواکی 20 درصد ساکنان از روسیه حمایت خواهند کرد.

 

در این میان، روزنامه نامبرده ابراز نگرانی کرده است که در اروپا هستند کسانی که مایل به حمایت از روسیه هستند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده